بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آیا مولتی ویتامین شما باید حاوی آهن باشد؟

آیا مولتی ویتامین شما باید حاوی آهن باشد؟
افراد مبتلا به بیماری مزمن کبدی به منظور حفظ سلامت بدنشان و نیز به دلایل متعدد دیگر مولتی ویتامین مصرف می نمایند. در یک نگاه اجمالی، مولتی ویتامین ها شبیه هم می باشند. اگرچه، تحقیقات و بررسی های دقیق نشان می دهد که برخی از مولتی ویتامین ها حاوی آهن می باشند. افراد مبتلا به بیماری مزمن کبدی باید با دقت مولتی ویتامین هایشان را کنترل کرده و از عدم حضور آهن در مولتی ویتامین  ها اطمینان حاصل نمایند،  مگر در مواردیکه به طور خاص در حال رفع کمبود آهن و مبارزه با کمبود آهن می باشند.

مولتی ویتامین های با کیفیت با تامین مواد ضروری بدن، سلامت بدن را بهبود بخشیده ، از بدن در برابر آسیب های سلولی محافظت کرده و سیستم های با ارزشی را تقویت می نمایند. مولتی ویتامین ها در فرد مبتلا به بیماری های مزمن به طور مثال بیماری مزمن  کبدی به کنترل استرس روزمره  شخص کمک نموده و از بدتر شدن شرایطش جلوگیری می نمایند.

از آنجایی که آهن جزء اصلی سلول های قرمز خون است، انسان هر روز به مقدار کمی آهن نیاز دارد. اگرچه، مقدار مورد نیاز آهن معمولا از طریق غذاها تامین می شود. اما، مقدار آهن زیاد در سیستم گوارشی خوب کار نکرده و شدیدا برای کبد سمی است. بنابراین،  کارشناسان هشدار می دهند که مکمل های حاوی آهن باید تنها توسط اشخاصی مصرف شود که شدیدا از کمبود آهن رنج برده و دچار فقر آهن می باشند.

کم خونی فقر آهن، شایع ترین نوع کم خونی است، وضعیتی که در آن خون سلول های قرمز سالمش را از دست می دهد. سلول های قرمز خون باید اکسیژن لازم را به بافت های بدن رسانند.
دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد شخص مبتلا به کم خونی فقر آهن باید مکمل آهن مصرف نماید:
•    آنها آهن کافی از غذایشان کسب نمی نمایند.
•    آنها نمی توانند در طول گوارش ، آهن جذب کنند.
•    آنها دچار خونریزی شدید می باشند.
•    آن ها از مسمومیت سربی رنج می برند.

به میلیون ها آمریکایی که مبتلا به بیماری مزمن کبدی هستند توصیه می شود از مصرف غیر ضروری مکمل آهن خودداری نمایند، این گامی مهم در حفظ سلامت کبدشان به شمار می رود:
•    مدارک زیادی وجوددارد که نشان می دهد افزایش مقدار آهن ممکن است در بیماری مزمن کبدی ناشی از الکل و هپاتیت Cشدیدا به کبد آسیب رساند.
•    مقدار آهن زیاد باعث عدم بهبودی بیماری و بدتر شدن بیماری کبدی و هپاتیت C شده و از سطح واکنش به درمان می کاهد.
•    زخم و التهاب کبد و آسیب سلول کبدی مستقیما با محتوی آهن سلول کبد در ارتباط است.

مصرف روزانه مولتی ویتامین،ساده ترین و رایج ترین روش جهت حفظ سلامت بدن به شمار می رود، مخصوصا وقتی افراد با بیماری مزمن زندگی می نمایند. اگرچه، به افراد مبتلا به بیماری مزمن کبدی توصیه می شود شدیدا از مصرف مولتی ویتامین های حاوی آهن خودداری نمایند.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Liver Disease Bulletin: Should Iron Be in Your Multi-Vitamin
http://www.liversupport.com/liver-disease-bulletin-should-iron-be-in-your-multi-vitamin/

http://www.drugstore.com/ask/how-do-i-choose-an-adult-multivitamin/qxa1633, How do I choose an adult multivitamin?, Retrieved September 16, 2011, drugstore.com, inc., 2011.

http://www.hcvadvocate.org/hcsp/articles/Herrera.html, Cirrhosis in Chronic Hepatitis C Infection, Jorge L. Herrera, MD, Retrieved September 17, 2011, Hepatitis C Support Project, 2011.
http://www.hcvadvocate.org/hcsp/articles/RILEY.html, Preventive Care in Chronic Liver Diseases, Thomas R. Riley, Retrieved September 17, 2011, Hepatitis C Support Project, 2011.

http://www.liverdisease.com/minerals_hepatitis.html, Calcium, Sodium, Iron and Liver Disease/Hepatitis, Retrieved September 17, 2011, Melissa Palmer, MD, 2011.

http://www.livestrong.com/article/311625-high-iron-levels-and-liver-damage/, High Iron Levels and Liver Damage, Jessica Bruso, Retrieved September 17, 2011, Demand Media, Inc., 2011.

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد