بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آهن و ویتامین ها می توانند بر روی آمادگی جسمانی نوجوانان تاثیر گذارند

آهن و ویتامین ها می توانند بر روی آمادگی جسمانی نوجوانان تاثیر گذارند

تحقیق جدید منتشر شده در مجله فیزیولوژی کاربردی حاکی از آن است که سطوح ریزمغذی های مختلف خون نوجوانان با عملکردشان در آزمایشات آمادگی جسمانی در ارتباط است. علی رغم  اینکه، نتایج هیچ عللی مطرح نمی نماید، اما ارتباط جدید بین آزمایشات مختلف سلامت نوجوانان را نشان می دهد.

بیشتر مردم عادات و روش های سالم کسب شده در دوران نوجوانی را در بزرگ سالی اعمال خواهند کرد، برای مثال آن ها  غذاهایی پر ویتامین و مواد معدنی مصرف کرده و بر ورزش روزمره شان می افزایند. طبق تحقیقات اخیر، عملکرد نوجوانان در آزمایشات استاندارد آمادگی جسمانی و نیز مصرف مواد مغذی مهمشان کاهش یافته است.
محققان اظهار داشتند که یافته ها می تواند با آمادگی جسمانی و مواد مغذی در ارتباط باشد. برای مثال ، آهن بخشی از هموگلوبینی را تشکیل می دهد که اکسیژن را وارد ماهیچه ها می نماید، آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین C نیز به بهبود بدن پس از آسیب های وارد شده در جلسات آموزشی مختلف ورزش کمک می نماید.

برای مثال، هزاران تن از مردم اقساء نقاط اروپا بین 12.5 تا 17.5 سال به طور داوطلبانه در تحقیق شرکت کرده و داده های آمادگی جسمانی و مواد مغذی شان گردآوری شد. سایر  ریزمغذی ها نیز مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت، از جمله رتینول، ویتامین C، بتاکاروتن، آلفا توکوفرول، ویتامین B6، کوبالامین، فریتین سرم، گیرنده محلول در سرم ترانسفرین، هولو ترانس کوبالامین، فولات پلاسما،  ویتامین D ،فولات RBC و هموگلوبین.

آزمایش دیگری به منظور بررسی قدرت عضلانی پایین بدنشان صورت گرفت و تست آزمون دوی رفت و برگشت 20 متری( تست شاتل ران) برای بررسی آمادگی جسمانی قلبی عروقی  در طول حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2MAX) انجام شد.

سن نوجوانان، سال، شاخص توده بدنی ، عرض جغرافیایی  محل اقامت و زندگی، سن منارک (سن نخستین قاعدگی) در زنان و سطوح فعالیت فیزیکی  همزمان با بررسی ارتباط بین آمادگی جسمانی و سطوح ریزمغذی ها ارزیابی گشت.

نتایج نشان داد:

•    غلظت رتینول، ویتامین C، و هموگلوبین در آمادگی قلبی-تنفسی مردان و ویتامین D و بتاکاروتن در زنان با VO2MAX در ارتباط است.
•    غلظت بتاکاروتن، منطقه، هموگلوبین، و آلفا توکوفرول در مردان و ویتامین D و بتاکاروتن در زنان با عملکرد مطلوب آزمایشات پیشرفته انجام شده در ارتباط است.

به گفته کارشناسان، تحقیقاتی که در صدد برقراری ارتباط بین ریزمغذی های بررسی شده در این تحقیق و آمادگی جسمانی افراد است متاسفانه محدود شده و بحث برانگیز است.

به نظر می رسد این مسئله در مورد نوجوانان صدق می نماید، زیرا گردآوری اطلاعات آن ها دشوار است.

محققان اظهار داشتند: این تحقیقات نخستین تحقیق انجام شده بر روی این گروه سنی است. آن ها در ادامه افزودند: آن ها قادر به کنترل نتایج به دست آمده  از مجموعه کاملی از اقدامات و تحقیقات  صورت گرفته می باشند. اگرچه، هنوز هم باید تحقیقات گسترده ای بر روی این افراد صورت گیرد.

محققان نتیجه گیری نمودند:
ارتباط بین آمادگی جسمانی و مکمل های آهن یا ویتامین ارزیابی شده در تحقیق مقطعی نوجوانان باید به منظور ارزیابی روابط علّی دومرتبه به طور خاص بررسی شود.

منابع:

Iron, Vitamins Could Affect Physical Fitness in AdolescentsWritten by Sarah Glynn, Published: Thursday 9 August 2012 in Journal of Applied Physiology
http://www.medicalnewstoday.com/articles/248857.php
Iron and vitamin status biomarkers and its association with physical fitness in adolescents. The HELENA study
Luis Gracia-Marco; JaraValtueña; Francisco B. Ortega; Faustino R. Pérez-López; Germán Vicente-Rodríguez; Christina Breidenassel; Marika Ferrari; Dénes Molnar; Kurt Widhalm; Stefaan de Henauw; Anthony Kafatos; Ligia E. Diaz; FrédéricGottrand; Giuseppe Maiani1; Peter Stehle; Manuel J. Castillo; Luis A.Moreno, and Marcela González-Gross
Journal of Applied Physiology 2012 doi:10.1152/japplphysiol.01492.2011




مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد