مکمل های غذایی ویتامین D3 در عضله سازی به زنان کمک می نماید، حتی پس از یائسگى‌

مکمل های غذایی ویتامین D3 در عضله سازی به زنان کمک می نماید، حتی پس از یائسگى‌

فواید مکمل ویتامین D  برای زنان یائسه به طور گسترده بیان شده است. اما، تحقیق جدید انجام شده در سائو پائولو، برزیل، در حال حاضر نشان می دهد که مکمل ویتامین D می تواند به طور چشم گیر بر قدرت عضلانی افزوده و از دست دادن توده عضلانی بدن زنان،1 سال پس از یائسگی را به حداقل رساند.

نتایج تحقیق در نشست سالانه انجمن یائسگی آمریکای شمالی (NAMS) سال 2015 که از 30 سبتامبر در لاس وگاس آغاز شده ارائه خواهد شد.

کمبود ویتامین D، شایع ترین مشکل زنان یائسه اقساء نقاط جهان به شمار می رود، زیرا باعث ضعف عضلانی و افتادن آن ها می شود. آزمایش کنترل شده دارونمای دوسوکور و تصادفی بیش از 9 ماه اجرا گشت.

توده عضلانی توسط DXA کل بدن(سنجش تراکم استخوان)، آزمایش قدرت دست و تست بلند کردن صندلی محاسبه گشت.

در پایان آزمایش، زنانی که مکمل دریافت کرده بودند اظهار داشتند که قدرت عضلانی شان به طور چشم گیر 25.3% افزایش یافته است، در حالیکه زنانی که دارونما مصرف کرده بودند به طور میانگین 6.8% از توده عضلانی شان را از دست داده بودند. زنانی که هیچ مکمل ویتامین D دریافت نکرده بودند به احتمال زیاد دو بار افتاده بودند.

دکتر L.M. Cangussu، یکی از نویسندگان اصلی تحقیق انجام شده توسط دانشکده پزشکی دانشگاه سائو پائولو  اظهار داشت: "ما نتیجه گیری نمودیم که مکمل ویتامین D به تنهایی از بدن زنان در برابر بروز کم ماهیچگی(کاهش طبیعی و عادی عضلات) که منجر به از بین رفتن ماهیچه های اسکتلی می شود به خوبی محافظت می نماید".

مدیر اجرایی NAMS، Wulf H. Utian, MD, PhD, DSc(Med) در ادامه افزود: "هر چند این تحقیق در مورد مباحث مربوط به ویتامین D تصمیم گیری نمی نماید، اما مدارک معتبر و اضافی را برای حمایت از مصرف مکمل های ویتامین D ارائه می دهد، مخصوصا در زنان یائسه ای که در صدد کاهش ضعف بوده و بیشتر در معرض خطر افتادن و سقوط می باشند".

منابع:



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

Vitamin D3 supplementation helps women build muscle even after menopause published in September 30, 2015, source: The North American Menopause Society (NAMS)

..

برای مشاهده مقاله رو ی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید

کلید واژه ها:

ویتامین دی، یائسگی، عضله سازی، زنان، مکمل غذایی، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، قرص تقویتی، مکمل شناسی، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری


توصیه مهم مکمل شناسی:

به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی ای نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.



بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : ویتامین دی3 سلامت زنان

پیشنهاد خواندنی

files-news-673964kam-khooni[6f468d049c59af5933dc63325dacf37c].jpg مشاهده
سمی و یا ایمن بودن فروس بیس گلیسینات؟