مکمل های مناسب برای دید و سلامتی چشم

مکمل های مناسب برای دید و سلامتی چشم


شما ممکن است در مورد تحقیقات جدیدی که پیشنهاد می کنند ریزمغذی های خاصی می توانند مشکلات چشم را به تاخیر انداخته یا از آنها جلوگیری کنند، شنیده باشید.

همچنین شما ممکن است ادعاهای زیادی در مورد مکمل های دید OTC که حاوی ریزمغذی های فوق هستند شنیده باشید. و ادعاهای دیگری که هنوز در یک مطالعه بالینی مورد سنجش قرار نگرفته است.

پس شما باید چه چیزی را باور کنید؟ شما چطور می توانید از سلامتی چشم خود و دید خود با استفاده از یک مکمل دید محافظت کنید؟ در اینجا هدف ارائه اطلاعاتی است که به شما در تصمیم گیری کمک کند.

نکته مهم: پزشک شما مهمترین و اولین مرجع برای کسب اطلاعات در مورد سلامتی شماست. بدون در نظر گرفتن دوز آنها، مکمل ها یک درمان مناسب برای مشکلات جسمی شما نیستند و یا یک جانشین برای دارویی که پزشک شما توصیه کرده نیستند. همواره قبل از شروع به مصرف یک مکمل غذایی از جمله مکمل های دید با پزشک خود موضوع را در میان بگذارید.

مکمل های دید در مولتی ویتامین ها
قبل از پرسیدن نظر پزشک خود در مورد مصرف مکمل های دید مگادوز، به مولتی ویتامین خود نگاهی بیندازید، اگر فقط یک مورد آن را مصرف می کنید. شما احتمالا متوجه خواهید شد که در حال حاضر دارید چند مورد از ریزمغذی های زیر را برای سلامتی چشمان خود مصرف می کنید.

 اگر اینطور نبود، به ریزمغذی های زیر هنگام خرید یک مولتی ویتامین یا مکمل توجه کنید. این ریزمغذی ها در حداقل مقادیر اشاره شده برای سلامتی چشم سودمند هستند:


•    ویتامین C، 250 میلی گرم
•    ویتامین E، 250 میلی گرم
•    بتاکاروتن، IU 5000
•    روی، 25 میلی گرم
•    زئاکسانتین، 500 میکروگرم
•    سلنیم، 100 میکروگرم
•    لوتئین، 10 میلی گرم
•    کلسیم، 500 میلی گرم
•    تیامین، 2 میلی گرم
•    فولیک اسید، 800 میکروگرم
•    اسید چرب ضروری امگا-3، 2000-3000 میلی گرم
•    N-استیل سیستئین، 100 میلی گرم
•    آلفالیپوییک اسید، 100 میلی گرم

اگر شما نتوانستید یک محصول تنها که تمام یا اغلب این ریزمغذی ها را داشته باشد را پیدا کنید، آنها به تنهایی نیز در دسترس هستند.

آیا نیاز به مصرف دوز بالای مکمل های دید دارید؟
برای افرادی که در معرض خطراتی برای چشمشان هستند، مکمل های دید با دوز بالا ممکن است در کند کردن یا جلوگیری از خطر فوق سودمند باشد.

به عنوان مثال، مطالعه بیماری چشم وابسته به سن (AREDS) توسط موسسه ملی چشم انجام شد. نتایج نشان داد که دوز بالای آنتی اکسیدان های ویتامین C (500 میلی گرم)، ویتامین E (400 IU) و بتاکاروتن  (15 میلی گرم، 25000 IU) در کنار روی (8 میلی گرم)، خطر از دست دادن دید ناشی از دژنراسیون ماکولای وابسته به سن (AMD) پیشرفته در برخی افراد را، اما نه همه آنها را، کاهش می دهد.

تنها افرادی که از این مکمل سود بردند افراد مبتلا به AMD در مرحله متوسط و یا افراد با  AMD پیشرفته فقط در یک چشم بودند.

به هر حال، عناصر موجود در مکمل های دید ممکن است با کامل شدن مطالعات AREDS تغییر کنند. در این مطالعه تلاش بر این است تا با اضافه کردن ریزمغذی های دیگر کارایی مکمل های دید را بهتر کنند. در مرحله اول امگا-3 و در مرحله بعدی تلفیقی از لوتئین و زئاکسانتین به مکمل های فوق اضافه شده است.

تحقیقات بر روی این مکمل ها هنوز هم ادامه داشته و مطالعه  اثرات مواد افزودنی دیگر بر کارایی آنها همچنان ادامه دارد.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

www.webmd.com..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



  • کلید واژه ها:

چشم، مکمل غذایی، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری


  • توصیه مهم مکمل شناسی:

به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی ای نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.



پیشنهاد خواندنی

11 مکمل برای تسکین و پیشگیری از آلرژی مشاهده
11 مکمل برای تسکین و پیشگیری از آلرژی