ویتامین های مورد نیاز برای کودکان، آیا کودکان سالم به مکمل ها نیاز دارند؟

ویتامین های مورد نیاز برای کودکان، آیا کودکان سالم به مکمل ها نیاز دارند؟

اگر شما به تبلیغات اعتقاد داشته باشید، کودکان بطور روزانه به فلینتستون یا ویتامین پاستیل خرسی نیاز دارند. اما آیا این واقعیت دارد؟
نه  لزوما، اما متخصصان با این قضیه موافق هستند.

در حالت ایده ال کودکان باید ویتامین های مورد نیازشان را از یک وعده غذایی سالم و متعادل که شامل موارد زیر است تامین کنند:
•    شیر و محصولات لبنی از جمله پنیر و ماست (ترجیحا محصولات کم چرپ برای کودکان بالای سه سال)
•    مقدار فراوان از میوه ها و سبزیجات سبز برگ دار
•    پروتئین هایی مثل مرغ، ماهی، گوشت و تخم مرغ
•    غلات سبوس دار مانند جو برش داده شده و برنج قهوه ای

چه کودکانی به مکمل های ویتامین نیاز دارند؟
با در نظر گرفتن این واقعیت که والدین امروزه مشغله کاری بسیاری زیادی دارند، غذاهای خانگی همیشه برای کودکان در دسترس نیستند. این قضیه دلیلی است که متخصصان اطفال مولتی ویتامین یا مکمل های معدنی را برای کودکان زیر توصیه می کنند:
•    کودکانی که وعده های غذایی منظم و متعادل که از مواد غذایی کامل و تازه تهیه شده باشد نمی خورند

•    کودکان بدغذا یا بهانه گیر که به راحتی غذای کافی نمی خورند

•    کودکانی با شرایط مزمن پزشکی مانند آسم یا مشکلات گوارشی بویژه اگر آنها دارویی مصرف می کنند ( اگر کودک شما دارویی مصرف می کند حتما قبل از مصرف مکمل توسط کودک با پزشک متخصص او مشورت کنید)
•    کودکانی که فست فود، غذاهای راحتی یا غذاهای فرآوری شده زیادی مصرف می کنند

•    کودکانی که گیاه خوار هستند یا در یک رژیم غذایی گیاهی قرار دارند (اینها ممکن است مکمل های آهن نیاز داشته باشند)،  کودکانی که یک رژیم غذایی بدون لبنیات دارند (اینها به مکمل های کلسیم نیاز دارند) یا سایر رژیم های غذایی محدود شده.

•    کودکانی که مقدار زیادی نوشیدنی های گازدار قندی می نوشند، این نوشیدنی ها می تواند باعث نشت ویتامین ها و مواد معدنی از بدن آنها شود.

6 مورد از مهمترین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای کودکان
•    ویتامین A رشد و تکامل طبیعی آنها را بهبود می بخشد، استخوان ها و بافت های آنها را ترمیم می کند، و باعث سلامتی پوست، چشم ها و سیستم ایمنی آنها می شود. منابع خوب این ویتامین شیر، پنیر، تخم مرغ و سبزیجات زرد و نارنجی مثل هویج، سیب زمینی شیرین و کدو هستند.

•    ویتامین های B. خانواده ویتامین های B (B2، B3، B6 و B12) به متابولیسم، تولید انرژی و سلامتی سیستم عصبی و گردش خون کمک می کند. مهمترین منابع این ویتامین گوشت، مرغ، ماهی، آجیل، تخم مرغ، شیر، پنیر، لوبیا و سویا هستند.


•    ویتامین D باعث شکل گیری استخوان ها و دندان ها شده و به بدن برای جذب کلسیم کمک می کند. شیر و ماهی آزاد از منابع خوب این ویتامین هستند. بهترین منبع آن نیز نور آفتاب است.

•    کلسیم به تشکیل استخوان های قوی در موازات با رشد کودکان کمک می کند. شیر، پنیر، ماست و آب میوه های غنی شده از کلسیم از منابع خوب این ماده معدنی هستند.


•    آهن باعث شکل گیری عضلات شده و برای سلامتی سلول های قرمز خونی ضروری است. کمبود آهن در سنین بلوغ یک خطر بزرگ است بویژه برای دختران که دوران قاعدگی آنها آغاز می شود. مهمترین منابع آهن شامل انواع گوشت های قرمز،اسفناج، لوبیا، و آلوی سیاه است.

منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

http://www.webmd.com..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید


  • کلید واژه ها:

مکمل غذایی، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری


  • توصیه مهم مکمل شناسی:

به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی ای نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.



پیشنهاد خواندنی

11 مکمل برای تسکین و پیشگیری از آلرژی مشاهده
11 مکمل برای تسکین و پیشگیری از آلرژی