بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مکمل ویتامین D برای نوزادان مفید است



اکثر مطالعات تا امروز تاثیر ویتامین D بر تراکم استخوان ها را مورد بررسی قرار داده بودند و این اولین باری است که تاثیر این ویتامین بر ترکیب کلی بدن (نسبت ماهیچه به چربی) مورد بررسی قرار می گیرد.

در این مطالعه آمده است که شیر مادر کامل ترین غذا برای نوزاد تا شش ماهگی است؛ ولی میزان ویتامین D شیر مادر کافی نیست و لازمست که به همراه آن، تحت نظر پزشک از مکمل های ویتامین D استفاده شود.

معمولا تولید ویتامین D بر اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید در پوست صورت می گیرد؛ ولی اکثر افراد با کمبود این ویتامین مواجه هستند. از طرفی نور آفتاب مهمترین عامل بروز سرطان پوست است. بنابراین محققان توصیه می کنند که ویتامین D از راه خوراکی (به صورت طبیعی و استفاده از انواع مکمل) تامین شود. شیر، حبوبات، ماهی و روغن ماهی، تخم مرغ، آب پرتقال، قارچ ، انواع پنیر و خاویار حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند.

محققان اندازه گیری ویتامین D توسط آزمایش خون را برای همه سنین ضروری می دانند. استفاده از مکمل های ویتامین D علاوه بر زنان و کودکان، برای مردان نیز توصیه شده است؛ چراکه احتمال سرطان پروستات را کاهش می دهد.نتایج این تحقیقات در نشریه Pediatric Obesity منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا 

بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد