بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مکمل ویتامین برای جلوگیری از سقط‌ جنین‌

مکمل ویتامین برای جلوگیری از سقط‌ جنین‌

موضوع چیست؟
سقط جنین در زنان باردار روی می دهد، اما شناخت و درک علل اصلی آن اغلب کار دشواری است. رژیم غذایی ضعیف بدون ویتامین های کافی با افزایش خطر سقط جنین زنان در  اوایل بارداری در ارتباط است.


 آیا مکمل ویتامین مصرف شده توسط زنان قبل از بارداری و در طول بارداری از خطر سقط جنین می کاهد؟ آیا مکمل وضعیت نوزاد،  مادر و تولد را بهبود می بخشد؟ و آیا اثرات جانبی دارد یا خیر؟

مکمل های ویتامین چرا حائز اهمیت می باشند؟
مکمل های ویتامین به طور متداول به زنان باردار و زنانی که قصد بارداری دارند توصیه می شود. مصرف مکمل ویتامین قبل و در طول بارداری ارزیابی می شود، اما بررسی ارتباط بین مکمل ویتامین و شرایط اوایل بارداری نیز حائز اهمیت است، مخصوصا اینکه  علل سقط جنین مشخص نیست و وضعیت غذایی مادر می تواند بر رشد فرزندش تاثیر گذارد.

ما چه مدارکی یافتیم؟
این بازبینی متشکل از 40 آزمایش کنترل شده تصادفی بود که بر روی276,820 زن و 278,413 بارداری انجام شده بود. بررسی ها نشان داد که ویتامین های مصرف شده توسط زنان از تعداد زنانی که سقط جنین داشته اند  نکاسته است اما، خطر مرده زایی میان زنانی که مولتی ویتامین ، آهن و اسید فولیک مصرف نموده اند را در مقایسه با گروه هایی که فقط آهن و فولات مصرف کرده اند کم کرده است.

علی رغم اینکه، سقط جنین در زنانی که مولتی ویتامین را بدون  اسید فولیک مصرف کرده اند یا مولتی ویتامین ها را به همراه ویتامین A یا بدون آن مصرف نموده اند کم شده است، این یافته ها تنها از یک آزمایش انجام شده بر روی  تعداد کمی از زنان به دست آمده است.

به علاوه، آن ها تحقیقاتی را شامل می شوند که نشان می دهد برخی از گروه ها ویتامین A یا دارونما دریافت کرده اند، بنابراین، این موضوع باید با احتیاط تفسیر شود.

این به  چه معنا است؟
مصرف مکمل های ویتامین قبل از بارداری یا در اوایل بارداری ممکن است مفید باشد، اما تحقیق مدارک مفیدی را نشان نمی دهد که مصرف مکمل های ویتامین از سقط جنین جلوگیری می نماید.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:


Vitamin supplementation for preventing miscarriage
cochrane




مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد