بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ارتباط بین مکمل های غذایی ویتامین E و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا

ارتباط بین مکمل های غذایی ویتامین E و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا

تحقیق جدید انجام شده توسط دانشگاه کینگز لندن و دانشگاه ناتینگهام ارتباطی میان مقدار ویتامین بدن، عملکرد ریه و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا یافته است. این مقاله در صدد ارائه مدارک بیشتری است که از تحقیقات قبلی به دست آمده و نشان می دهد که ویتامین ها ممکن است از ریه در برابر آلودگی هوا محافظت نمایند.

علی رغم اینکه، تحقیق جدید اثر محافظتی آن را به طور خاص شرح نداد، اما نخست ارتباط واضح بین غلظت ویتامین E موجود در خون و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا را نشان می دهد.

برخی مواد خاص (PM) به عنوان آلاینده های اصلی هوا شناخته شده و شدیدا سلامت انسان را به مخاطره می اندازند. تحقیقات قبلی ارتباط منفی میان عملکرد ریه، PM و در قرار گرفتن در معرض آلودگی را نشان داده است. مکانیزم های اصلی مربوط به آلودگی هوای محیط و تاثیرات آن بر روی عملکرد ریه هنوز به طور کامل استنباط نشده است.

داده های جدید منتشر شده در مجله آمریکایی تنفسی و پزشکی مراقبت بحرانی نگاهی به ارتباط بین عملکرد ریه و مجموعه ای از متابولیت ها انداخته و ارتباط میان متابولیت ها و قرار گرفتن در معرض آلودگی های PM10 و PM2.5 را بررسی نموده است( ذرات کوچکتر از 10 و 2.5 میکرون). این داده ها غلظت آلاینده ها در مناطق مسکونی شرکت کنندگان را نیز مشخص نموده است.

محققان  تحقیقی بر روی 500 شرکت کننده دوقلو که در منطقه لندن ساکن بودند انجام داده و از آن ها خواستند  تا فرم سابقه پزشکی و پرسشنامه سبک پزشکی را پر نمایند، از جمله سوالات مربوط به این موضوع که آیا آن ها مکمل های ویتامین مصرف نموده اند یا خیر.


داده های به دست آمده نشان داد که 13 متابولیت به طور حائز اهمیت با FVC در ارتباط است که 10 مورد از آن ها برای FEV مشخص شده  است. از میان متابولیت های مربوط به کار ریه، 8 مورد به طور چشم گیر با قرار گرفتن در معرض آلودگی PM2.5 و PM10 در ارتباط بود. در کل  8 نمونه، قرار گرفتن در معرض شدید PM نیز با سطوح کم متابولیت و FEV پایین تر مرتبط بود.

از میان 8 متابولیت مشخص شده، دو متابولیت آلفاتوکوفرول یا توکوفرول (نوع فعال ویتامین E) و متابولیت اسید اسکوربیک(ویتامین C) به عنوان ترئونات شناخته شد. هر دو ترکیب با کار ریه و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در ارتباط بود.

قوی ترین ارتباط  هر دو PM2.5 و FEV توسط  ویتامین E دیده شد. افرادی که بیشتر در معرض آلودگی PM2.5 بودند به طور چشم گیر سطوح آلفا توکوفرول و  عملکرد ریه شان پایین بود. یافته ها مدارک بیشتری را ارائه داده و از این تئوری پشتیبانی می نماید که PM از طریق حمله اکسیداتیو به ریه ها آسیب رسانده در حالیکه آلفا توکوفرول شدیدا از آسیب اکسیداتیو می کاهد.

دکتر آنا والدز از محققان تحقیق دانشگاه ناتینگهام شرح داد: "مقاله ما تحقیقات متعددی را شامل شده و به شرح این موضوع می پردازد که آیا برخی مکمل های ویتامین می توانند با اثرات منفی وارد شده از طریق آلودگی هوا به ریه مقابله نمایند. مقالات بیشتری باید در این راستا ارائه شود که آیا مکمل های آنتی اکسیدان از ریه کل افراد در برابر آلودگی هوا محافظت می نمایند یا خیر".

فرانک کلی، رئیس گروه تحقیقات زیست محیطی دانشگاه کینگز لندن و نویسندگان تحقیق اظهار داشت: "این یافته های جدید با گزارشات قبلی در ارتباط است که سطوح پایین تر ویتامین E در افراد مبتلاء به تنگی نفس را بررسی نموده است.

اگرچه، ما هنوز کاملا نمی دانیم که  انواع ذرات آلاینده  به طور خاص به ریه ها آسیب می رساند یا اینکه ویتامین ها به طور مطلوب از سطوح آسیب می کاهند یا خیر. برای درک این  موضوع به تحقیقات و بررسی های بیشتری نیاز است".


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Link between vitamin E, exposure to air pollution
Published in May 15, 2015
King's College London
..


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد