مکمل شناسی: 5 راهکار برای افزایش هورمون تستسترون

مکمل شناسی: 5 راهکار برای افزایش هورمون تستسترون

این هرمون نقش مهمی در سلامت مردان دارد.
کمک به حفظ توده عضلانی ، تراکم استخوانها و افزایش میل جنسی از دیگر کاربردهای این هرمون است.
وقتی که بدن به مقدار مناسب تستسترون تولید نمی کند برخی از در مانهای طبیعی کارامد می باشند.


خواب کافی در شب:
تحقیقات نشان داده است که کمبود خواب تا حد زیادی باعث کاهش سطح تستسترون در مردان جوان می گردد.
این پژوهش نشان می دهد که سطح تستسترون در ساعات بین 22:00 تا 2 به مقدار زیادی کاهش می یابد.
اکثر بزرگسالان بین هفت تا نه ساعت به خواب نیاز دارند.


کم کردن وزن:
اضافه وزن در مردان ممکن است سطح تستسترون را پایین بیاورد.
اضافه وزن باعث ایجاد دیابت و دیابت نیز در کاهش سطح تستسترون تاثیر می گذارد.
شما می توانید با یک رژیم غذایی معمول و ورزش سطح تستسترون بدن را افزایش دهید.


مصرف زینک:
مطالعات نشان می دهد که زینک نقش مهمی در تنظیم میزان تستسترون بدن در مردان دارد.
خوردن غذاهایی که غنی از این ماده مغذی هستند در رژیم غذایی موثر است.


این غذاها عبارتند از:

گوشت قرمز،لوبیا،مرغ،آجیل و غلات سبوس دار .
همچنین از مکملهای زینک نیز می توان برای جذب این ماده مغذی استفاده کرد.
مفدار دوز مصرفی برای بزرگسالان 11 میلی گرم می باشد.


کم کردن مصرف شکر:
طبق گزارش انجمن غدد مصرف شکر تا 25 درصد سطح هرمون تستسترون را کاهش می دهدو باعث پیش دیابت می شود.


انجام فعالیتهای ورزشی:
محققان دریافته اند که انجام حرکات ورزشی می تواند به افزایش تستسترون کمک کند .
همچنین افزایش تستسترون در بدن می تواند در خلق و خوی شما تاثیر گزاشته و میل جنسی،حس شادابی و اعتماد به نفس را در شما افزایش دهد.


همچنین ورزش کردن به شما کمک می کند که خوابی بهتر و راحت تر داشته باشید.
کارشناسان 30 دقیقه ورزش کردن در طول روز را توصیه می کنند.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

5 Natural Testosterone Boosters..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



  • کلید واژه ها:

مکمل غذایی، هورمون، تستسترون، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری


  • توصیه مهم مکمل شناسی:

به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی ای نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : سلامت مردان سلامت جنسی خواب چاقی دیابت لاغری روی

پیشنهاد خواندنی

اثر مکمل های بارداری بر غلظت ویتامین ها و کیفیت شیر مادر مشاهده
اثر مکمل های بارداری بر غلظت ویتامین ها و کیفیت شیر مادر