بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

کارایی مکمل های مولتی ویتامین حاوی B6، B12 و فولیک اسید به عنوان درمان کمکی برای بیماران آلزایمری

کارایی مکمل های مولتی ویتامین حاوی B6، B12 و فولیک اسید به عنوان درمان کمکی برای بیماران آلزایمری

سطح هموسیستئین بالای سرم با تشدید جنون آلزایمری در ارتباط است. تحقیقات نشان داده است استفاده تلفیقی از یک کپسول مکوبالامین، که حاوی 5/0 میلی گرم ویتامین B12 در کنار یک باز متیل فعال است، و یک مکمل غذایی حاوی 1 میلی گرم فولیک اسید و 5 میلی گرم پیریدوکسین هیدروکلراید است می تواند به عنوان یک رژیم ویتامینی کاهش دهنده هموسیستئین موثر باشد.


در مطالعه ای که در این ارتباط انجام شد تاثیر مکمل های مولتی ویتامین خوراکی حاوی ویتامین های B6 و B12 و فولیک اسید بر بهبود عملکرد شناختی و کاهش سطح هموسیستئین موجود در سرم بیماران مبتلا به جنون آلزایمری مورد آزمایش قرار گرفت.


در این مطالعه که در بیمارستان ان چو کونگ در کشور تایوان انجام شد، زنان و مردان مبتلا به جنون آلزایمری در سنین بالاتر از 50 سال ثبت نام شده و غلظت های ویتامین B12 و فولیک اسید آنها اندازه گیری شد.


 تمام بیماران با استفاده از یک مهارکننده استیل کولین استراز مورد درمان قرار گرفته و برخی از آنها بصورت تصادفی علاوه بر مهارکننده فوق 500 میلی گرم مکوبالامین (ویتامین B12) بعلاوه یک مکمل مولتی ویتامین، یا دارونما، برای 26 هفته مصرف کردند. مولتی ویتامین فوق حاوی 5 میلی گرم پیریدوکسین (B6)، 1 میلی گرم فولیک اسید، آهن و سایر ویتامین ها بود. سطح هموسیستئین سرم و آزمون های شناختی در ابتدای مطالعه و نیز در پایان 26 هفته مورد اندازه گیری قرار گرفت.


پس از تحلیل نتایج مشخص شد که مصرف مکمل های فوق به مدت 26 هفته غلظت هموسیستئین را در سرم کاهش داده است. این در حالی بود که تاثیرات ملموسی بر روی شناخت و عملکرد جنون آلزایمری در مقایسه با گروهی که دارونما مصرف کرده بودند مشاهده نشد.



منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Efficacy of Multivitamin Supplementation Containing Vitamins B6 and B12 and Folic Acid as Adjunctive Treatment with a Cholinesterase Inhibitor in Alzheimer's Disease: A 26-Week, Randomized, Double-Blind, Placebo-Controlled Study in Taiwanese Patients

Clinical Therapeutics, 2007, 29, 2204-2214...


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد