مولتی ویتامین های مهم برای زنان پس از دوران یائسگی

مولتی ویتامین های مهم برای زنان پس از دوران یائسگی
زنان باید از طریق ویتامین ها و مواد معدنی ، کمبود مواد مغذی بدنشان را جبران نمایند. مکمل های مولتی ویتامین باید معمولا در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود. شما باید پیش از مصرف مولتی ویتامین ها با پزشک خود مشورت نمایید.

اسیدهای چرب امگا 3: بدن اسید های چرب امگا 3 تولید نمی نماید. از اینرو در صورت لزوم مکمل ها و رژیم غذایی مملوء از امگا 3 باید مصرف شود. افزایش سطوح امگا 3 باعث کاهش خطر ورم مفاصل، اختلالات قلبی و سرطان در زنان می شود.


این مکمل بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه به شمار می رود، زیرا آن ها باید در دوران یائسگی علائم افسردگی، گر گرفتگی را بررسی نمایند.


کلسیم: کلسیم برای استخوان زنان بسیار ضروری است، زیرا زنان پنج مرتبه بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلاء به پوکی استخوان می باشند مخصوصا در طول یائسگی یا پس از دوران یائسگی.


به علاوه، کلسیم برای انقباض عضله قلب به کار رفته و باید به شکل مواد غذایی طبیعی و مکمل ها در رژیم غذایی افراد گنجانده شود.


وقتی بدن با کمبود کلسیم مواجه است، آن را از کلسیم فعلی ذخیره شده در بدن کسب می نماید. کلسیم یکی از مهمترین و موثرترین مولتی ویتامین ها برای زنان یائسه به شمار رفته و زنان یائسه هر روز باید به میزان 1200 میلی گرم کلسیم مصرف نمایند.


ویتامین D: ویتامین D برای جذب موثر کلسیم، متابولیسم و حفظ مقاومت استخوان ها بسیار مفید است. زنانی که با کمبود ویتامین D مواجه هستند معمولا سریع تر به شکستگی استخوان مبتلاء می شوند.


افزایش تیرگی لایه پوست و چاقی دو نشانه کمبود ویتامین D است.  مصرف روزانه ویتامین D به میزان 15 میلی  گرم باعث بهبود سلامت استخوان ها می شود.


ویتامین B12: گاستریت اتروفیک(بیماری‌های دستگاه گوارشی) ممکن است در زنان یائسه افزایش یافته و منجر به بروز کمبود ویتامین B12 شود. سطوح بسیار کم ویتامین B12 نیز باعث کم خونی می شود. در این شرایط، زنان باید مکمل های ویتامین B12 را در رژیم غذایی شان مصرف نمایند. مصرف غذاهایی چون تخم مرغ، ماهی، شیر و گوشت نیز بر سطح ویتامین B12 زنان می افزاید.




منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

4 Best Multivitamin for Postmenopausal Women

findhomeremedy..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، زنان یائسته، شکستگی استخوان، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"فرزانه"

بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : مولتی ویتامین امگا3 سرطان کلسیم پوکی استخوان

پیشنهاد خواندنی

files-news-673964kam-khooni[6f468d049c59af5933dc63325dacf37c].jpg مشاهده
سمی و یا ایمن بودن فروس بیس گلیسینات؟