مولتی ویتامین شناسی: ارتباط منیزیم و گرفتگی عضلات

مولتی ویتامین شناسی: ارتباط منیزیم و گرفتگی عضلات

منیزیم یک ماده معدنی است که به عملکرد صحیح عضلات،کلیه ها و قلب کمک می کنند.
این ماده چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن می باشد.
این عنصر در فعالیت 300 آنزیم در بدن دخالت دارد و در متابولیسم کربوهیدراتها ، آلبومین ها ، چربی ها و همچنین تقسیم بندی سلولی نقش مهمی را ایفا می کند.


تنها یک درصد از منیزیم بدن در جریان خونی وجود دارد و اکثریت این ماده در سلولها و استخوانها ذخیره می شود.
حفظ مقدار متعادل از منیزیم در رژیم غذایی می تواند به پیشگیری از گرفتگی عضلانی و اسپاسم کمک می کند.


یونهای منیزیم در بدن انقباضات عضلانی را تنظیم و همچنین تنش عضلانی را تسکین می بخشد.
یکی از علائم جانبی کمبود منیزیم در بدن گرفتگی عضلات است.


کمبود این ماده معدنی در بدن انسان را دچار وزوز گوش و زنگ زن مداوم گوش می کند.
مقدار دوز مصرفی منیزیم در طول روز 420 میلی گرم برای مردان بالای 30 سال و 320 میلیگرم برای زنان بالای 30 سال می باشد.


منابع غذایی منیزیم:

اسفناج و سایر سبزیجات سبز همچنین بادام،کاهو،سویا،غلات غنی شده و سیب زمینی از منابع منیزیم می باشند.


منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

Magnesium as Muscle Relaxer

livestrong..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"روشن"

بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : منیزیم مولتی ویتامین سویا سلامت قلب

پیشنهاد خواندنی

files-news-673964kam-khooni[6f468d049c59af5933dc63325dacf37c].jpg مشاهده
سمی و یا ایمن بودن فروس بیس گلیسینات؟