بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

تاثیر مکمل غذایی منیزیم در سلامت مردان

تاثیر مکمل غذایی منیزیم در سلامت مردان

منیزیم ماده معدنی مورد نیاز ارگان بدن به شمار می رود، از جمله قلب، ماهیچه و کلیه ها. منیزیم به طور طبیعی در مواد غذایی یافت شده و به شکل مکمل قابل دسترس می باشد. بزرگسالان به طور نرمال حدود 25 میلی گرم  منیزیم مصرف می نمایند، حداقل نیمی از منیزیم ذخیره شده در استخوان ها و بافت های نرم. کمتر از 1%  از آن در خون است. منیزیم انرژی تولید کرده و به تنظیم کلسیم، مس، زینک (روی)، پتاسیم و سطوح ویتامین D کمک می نماید.

فواید بالقوه سلامت منیزیم برای مردان:
منیزیم ممکن است برای درمان و یا پیش گیری برخی بیماری ها مناسب باشد، به طور مثال دیابت نوع 2، بیماری قلبی-عروقی از جمله فشار خون بالا.

تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که مصرف مکمل منیزیم ممکن است تاثیرات مثبت و چشم گیری بر روی فشار خون گذارد. به علاوه، تحقیقات منتشر شده در سال 1989که بر روی 47 بیمار مبتلا به بیماری قلبی-عروقی انجام شده بود نشان داد که درمان منیزیم تاثیر مهمی بر روی سطوح کلسترول گذاشته است.

سلامت جنسی و پروستات:
منیزیم ممکن است اثر محافظتی در برابر سرطان پروستات داشته باشد. تحقیقات تایوانی نشان داد که مصرف منیزیم از آب شرب، مکمل ها و سایر منابع غذایی ممکن است از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری نماید.

تحقیق دیگر نشان داد که نسبت منیزیم به کلسیم بالا با افزایش خطر پیشرفت سرطان پروستات در ارتباط است. مکمل حاوی کلسیم باید با دقت بررسی شود. زیرا مقدار کلسیم زیاد در بدن از سطح منیزیم می کاهد.

برخی شواهد حاکی از آن است که منیزیم ممکن است بر روی سایر ابعاد سلامت مردان تاثیر گذارد، به طور مثال باروری، سلامت پروستات و سایر اختلالات جنسی از جمله اختلال در نعوظ. منیزیم ممکن است عوارضی شبیه به مواد گیاهی داشته باشد، از جمله گیاه ماکا که شبیه ویاگرا است. قبل از مصرف منیزیم برای بهبود اختلال و سلامت جنسی حتما با پزشک متخصص خود تماس حاصل نمایید.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

The benefits of magnesium on men’s health

By Hannah Bailey,   Published Date: 07/01/2015..



مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد