سلامت جنسی: 5 ویتامین برای مقابله با کاهش میل جنسی

سلامت جنسی: 5 ویتامین برای مقابله با کاهش میل جنسی
متاسفانه، کاهش میل جنسی در زنان بسیار شایع است. علی رغم اینکه این امر ممکن است در هر سنی روی دهد، کاهش میل جنسی بیشتر در  دوران یائسگی بر روی زنان تاثیر می گذارد.  این امر ممکن است علل متفاوتی داشته  باشد، از کاهش سطوح تستوسترون گرفته تا نگرانی های عاطفی، استرس و ... . مکمل های غذایی و رژیم غذایی مناسب ذیل می تواند به درمان این مشکل به شما کمک نماید.

ویتامین D: ویتامین D در تولید استروژن به تخمدان کمک می نماید. هنگامی که بدن در معرض نور خورشید قرار می گیرد به طور طبیعی ویتامین را ترکیب می نماید. این ویتامین را می توان در مواد غذایی چون روغن ماهی، زرده تخم مرغ، غلات صبحانه و مکمل های غذایی یافت.

ویتامین B2: ویتامین B2 در سوخت و سوز پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها نقش مهمی ایفا کرده و رطوبت کافی داخل بدن را تامین می نماید. زیرا رطوبت برای افزایش میل جنسی حائز اهمیت است. با مصرف گوشت، فرآورده های لبنی و مکمل های غذایی می توانید ویتامین B2 مورد نیاز بدن را تامین نمایید.

ویتامین B3: ویتامین B3 را می توان در مکمل های غذایی، برنج قهوه ای، گوجه فرهنگی و بادام زمینی یافت. این ویتامین در حفظ تحریک در حین سکس به شما کمک می نماید. به علاوه، ویتامین B3 انرژی ایجاد شده در طول ارتباط جنسی که نهایتا منجر به ارگاسم می شود را افزایش می دهد.

ویتامین B12: اگر خستگی باعث کاهش میل جنسی شما شود، این بدین معنا است که ممکن است ویتامین B12 بدنتان کم باشد. شما بدون این ویتامین احساس خستگی زیاد کرده و هیچ علاقه  ای به سکس ندارید. در این  حالت، خواب به مراتب برایتان لذت بخش تر خواهد بود.

ویتامین B12 می تواند سطوح انرژی تان را بالا برد. ویتامین B12 را می توان در مکمل ها و نیز مواد غذایی چون ماهی تن، خرچنگ، صدف و تخم مرغ یافت. اگر شما گیاه خوار هستید این بدین معنا است که ویتامین B12 به طور طبیعی از رژیم غذایی تان حذف شده و در این شرایط حتما باید نزد پزشک رفته و مکمل غذایی دریافت نمایید.

ویتامین C: ویتامین C را می توان در مکمل ها، آب میوه ها و پرتقال یافت. ویتامین C باعث افزایش میل جنسی، جریان خون و در نهایت ساخت رگ های خونی می شود.

آنچه که ممکن است ندانید این است که این ویتامین باروری را حفظ کرده و در ترکیب هورمون های جنسی در دوران یائسگی بسیار مهم است. مصرف منظم ویتامین C باعث تنظیم  استروژن، تستوسترون، پروژسترون  شده و در نهایت بر میل جنسی شما می افزاید.

از آنجاییکه میل جنسی با عوامل مختلفی در ارتباط است، از مصرف بهینه ویتامین ها اطمینان حاصل نمایید. زیرا ویتامین ها باعث افزایش میل جنسی می شود.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

5 Vitamins to Help Cope with Loss of Libido

Studd, John. "Loss of Libido and Menopause"..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مولتی ویتامین، کاهش میل جنسی، یائستگی، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"فرزانه"
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : سلامت جنسی ویتامین ث ویتامین ب12 ویتامین دی

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

files-news-673964kam-khooni[6f468d049c59af5933dc63325dacf37c].jpg مشاهده
سمی و یا ایمن بودن فروس بیس گلیسینات؟