بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مولتی ویتامین شناسی: محتوای ویتامین A و E در غذاهای کودک تجاری: آیا جای نگرانی وجود دارد؟

مولتی ویتامین شناسی: محتوای ویتامین A و E در غذاهای کودک تجاری: آیا جای نگرانی وجود دارد؟
اداره ایمنی مواد غذایی اروپا اخیرا اعلام کرد که هیچ داده قابل اطمینان یا دستورالعمل قوی در دسترسی که در ارتباط با ترکیب بندی ریزمغذی های موجود در غذاهای کودکان باشد وجود ندارد. این ادعا باعث شد که نگرانی های در ارتباط با میزان ریزمغذی های موجود در غذاهای کودکان تجاری ایجاد شود.

برای بررسی این موضوع، در تحقیقی که اخیرا انجام شد میزان مصرف ویتامین های A و E کودکان از طریق غذاهای آماده به خوردن (ready-to-feed) و فرمول ها مورد بررسی قرار گرفت.

در این مطالعه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا فاز نرمال، به عنوان یک روش آنالیزکننده، برای اندازه گیری همزمان رتینیل استات، رتینیل پالمیتات، آلفاتوکوفرول و گاماتوکوفرول بکار گرفته شد. همچنین از روش کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا فاز معکوس برای اندازه گیری بتاکاروتن و از روش اسپکتروفوتومتری نور مرئی-فرابنفش برای اندازه گیری کاروتنوییدها در نمونه های انتخاب شده از غذاهای کودکان استفاده شد.

براسا نتایج بدست آمده از این تحقیق، مقدار مصرف تخمینی کلی روزانه ویتامین A (معادل های رتینول) و ویتامین E (معادل های آلفاتوکوفرول) از راه استفاده از هر دو مورد غذای کودکان و شیر فرمول شده از مقادیر توصیه و تنظیم شده توسط وزارت بهداشت اتحادیه انگلستان (UK) بیشتر بود.

این مشاهده تجزیه و تحلیل بیشتر در اختیار گذاشتن مقادیر بیشتر از مجاز این ویتامین ها توسط غذاهای کودکان را ضروری می کند چرا که این قضیه موضوع بسیار مهمی برای کودکان است.

نتایج این تحقیق در سال 2016 در مجله Food Chemistry  به چاپ رسید.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference


Vitamins A and E content of commercial infant foods in the UK: A cause for concern?

Food Chemistry, Volume 210, 1 November 2016, Pages 56–62...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد