بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ضرورت مکمل های ید در طول دوره بارداری و شیردهی

ضرورت مکمل های ید در طول دوره بارداری و شیردهی
تحقیقات بر روی زنان باردار امریکایی نشان داد که کمبود ید در آنها می تواند اثرات منفی خطرناکی هم بر روی خود مادر و هم نوزاد آنها برجای بگذارد. این تحقیقات در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون امریکا انجام شد.

پروفسور گرین استاد دانشگاه بوستون و مسئول علمی این تحقیق گفت: سطح ید در بین شهروندان امریکایی در حال کاهش است که این قضیه می تواند عوارض خطرناکی برای مادر و نوزاد متولد نشده در پی داشته باشد. او اضافه کرد: الان وقت آن است که تمام متخصصان حوزه سلامت از این موضوع که مادران باردار در طول دوره بارداری و نیز دوره شیردهی مکمل های ید کافی مصرف می کنند، مطمئن شوند.

ید بصورت طبیعی در بدن انسان ساخته نمی شود و باید از طریق غذاهایی که غنی از آن هستند و یا از طریق مکمل های ید تامین شود. حضور ید برای تولید هورمون تیرویید ضروری است و سطح هورمون تیرویید کافی برای تکامل عصبی طبیعی نوزاد بسیار حیاتی است. سازمان های بهداشت ملی و بین المللی اخیرا توصیه کردند که زنان باردار حداقل 150 میکروگرم پتاسیم یدید در روز مصرف کنند.

همچنین نگرانی هایی وجود دارد که حتی یک کمبود ملایم در سطح ید در زنان باردار نیز می تواند منجر به تولد کودکانی با IQ پایین شود. علاوه بر این، جلوگیری از کمبود ید به عنوان تنها راه قابل پیشگیری عقب ماندگی ذهنی شناخته می شود. سایر خطرات کمبود ید شامل گواتر در مادر و نوزاد و افزایش سقط و مرگ و میر نوزادان است.

دستورالعمل هایی که توسط انجمن تیروئید آمریکا منتشر شده است توصیه می کند که تمام زنان امریکایی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند و حتی آنهایی که قصد باردار شدن دارند بصورت روزانه مکمل های ید مصرف کنند. اما متاسفانه بسیاری از این توصیه ها جدی گرفته نمی شود و همچنین بسیاری از مولتی ویتامین های دوره بارداری نیز دارای ید کافی نیستند.

به عنوان یک راهکار محققان پیشنهاد کرده اند که سطح ید در مکمل های دوره بارداری باید افزایش پیدا کند و این مکمل ها باید حداقل 150 میکروگرم ید در خود داشته باشند.

نتایج این تحقیق در سال 2012 در مجله Journal of the American Medical Association به چاپ رسیده است.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference


Iodine Supplementation During Pregnancy and Lactation

Journal of the American Medical Association, 2012; 308 (23): 2463-2464...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مولتی ویتامین، مکمل های ید، کمبود ید، تیرویید، بارداری، مکمل های بارداری، مولتی ویتامین بارداری، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد