بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مولتی ویتامین شناسی: کم خونی ناشی از کمبود آهن از دیدگاه سلامت عمومی جامعه

مولتی ویتامین شناسی: کم خونی ناشی از کمبود آهن از دیدگاه سلامت عمومی جامعه
کم خونی یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که سلامت عمومی را در دنیا تهدید می کند.

براساس آخرین آمار در مجموع در تمام دنیا حدود 2 بیلیون فرد کم خون وجود دارد که تقریبا 50 درصد آنها از کم خونی ناشی از کمبود آهن رنج می برند. در واقع کم خونی ناشی از کمبود آهن اصلی ترین کم خونی از نوع تغذیه ای در سرتاسر دنیاست.

کم خونی ناشی از کمبود آهن بصورت شرایطی تعریف می شود که در آن محتوای کلی آهن بدن به پایین تر از سطح نرمال کاهش می یابد و به همین دلیل تولید هموگلوبین در بدن تحت تاثیر قرار می گیرد.

فاکتورهایی از قبیل مصرف رژیم غذایی ضعیف، سوء جذب آهن، از دست دادن خون بیش از حد، بارداری، زایمان و عفونت ها و التهاب های مزمن می توانند در کم خونی ناشی از کمبود آهن نقش داشته باشند.

این کم خونی توسط نشانه هایی همچون سردرد، اختلالات تمرکز، خستگی، ضعف، تپش قلب، تنگی نفس، رنگ پریدگی ، زخم یا نرم شدن زبان و... شناسایی می شود.

اگر این کم خونی در مرحله اولیه تشخیص و درمان نشود ممکن است عوارض بسیار وخیمی برای سلامتی ایجاد کند تا حدی که می تواند توسعه اجتماعی و اقتصادی یک کشور را به خطر بیندازد.

در مقاله ای مروری که اخیرا به چاپ رسید، بررسی کاملی بر روی کم خونی ناشی از کمبود آهن از تمام جنبه های آن از جمله عوامل خطر آن، آشکارسازی های بالینی، تشخیص آن، نکات کلیدی سازمان بهداشت جهانی در این مورد و تنظیم آنها با درنظر گرفتن سطح ارتفاع و سیگاری بودن افراد، روش های درمان استفاده شده در برنامه های سلامت ملی و عمومی و نقش پرستاران سلامت عمومی در درمان و کنترل کم خونی ناشی از کمبود آهن مورد بررسی قرار گرفت.

این مقاله اخیرا در مجلهInternational Journal of Nursing Education and Research به چاپ رسید.

منابع و رفرنس ها:

Source & Reference


Iron-Deficiency Anaemia – From the Prospect of Community Health Nursing

Int. J. Nur. Edu. and Research. 2017; 5(1): 102-107...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مولتی ویتامین، کم خونی، کمبود آهن، قرص آهن، سلامت عمومی، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"
بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد