بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

پماد ویتامین E، آیا استفاده از ویتامین E می تواند ماندگاری زخم را از بین ببرد؟

پماد ویتامین E، آیا استفاده از ویتامین E می تواند ماندگاری زخم را از بین ببرد؟
بسیاری از ما ممکن است زخم هایی در بدن داشته باشیم که مدت زیادی جای آنها در بدن باقی مانده است. این زخم ها ممکن است تاثیرات روحی و جسمی منفی بر روی هر فردی داشته باشد. اما آیا راه حلی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد؟

ادعاهای بسیار زیادی وجود دارد که استفاده از پمادهای ویتامین E می تواند به درمان این زخم ها و نیز به بهبود آثار سوختگی، کشش و سایر خراش ها کمک کند. در این مقاله این ادعا بررسی می شود که آیا پمادهای ویتامین E واقعا این کارایی را در بهبود زخم ها دارند یا در مورد آنها کمی بزرگنمایی شده است.

ویتامین E یکی از ویتامین های اصلی محلول در چربی در پوست است. از زمان کشف آن محققان بر این عقیده بوده اند که این ویتامین می تواند در درمان زخم ها مفید باشد. زخم ها از طریق پوست شروع به ترمیم می کنند. پوست از طریق تولید کلاژن زخم ها را ترمیم می کند. کلاژن پروتئین سفید و محکمی است که بصورت یک پل ارتباط بین بافت های آسیب دیده را مجددا برقرار می کند.

مکانیسم التیام زخم ها در بدن قدری پیچیده است. از طرفی عملکرد خود ویتامین E نیز در التیام زخم ها پیچیده است. این تاثیر ممکن است به نوع زخم و به نوع ویتامین E استفاده شده بستگی داشته باشد. ویتامین E می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان از آسیب های اکسایشی زخم ها جلوگیری کند. این اکسنده ها که به عنوان رادیکال نیز شناخته می شوند از گلبول های سفید خون هنگام جراحت آزاد شده و منجر به کند شدن التیام زخم می شوند. بنابراین ویتامین E می تواند با مهار این رادیکال ها به بهبود زخم کمک کند.

اما شواهد علمی موجود در مورد تاثیر ویتامین E بر التیام زخم ها هم با موفقیت و هم با شکست گزارش شده است. در برخی مطالعات استفاده از این پمادها تاثیر مثبت بر التیام زخم داشته اما در برخی دیگر هیچ تاثیری در عمل مشاهده نشده است.

اما ذکر این نکته ضروری است که بطور کلی استفاده از پمادهای ویتامین E ایمن تلقی می شود مگر در موارد خاصی که حساسیت پوستی ویژه ای وجود داشته باشد.



منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:


Vitamin E Cream: Use Vitamin E to Become Scar Free?

Feb 7, 2017 by The Health Aisle to Blog...


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد