بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مولتی ویتامین شناسی:ارزیابی ایمنی و کارایی عصاره گارسینیا کامبوجیا در مطالعات انسانی

مولتی ویتامین شناسی:ارزیابی ایمنی و کارایی عصاره  گارسینیا کامبوجیا در مطالعات انسانی
مطالعات بسیار زیادی نشان داده اند که گارسینیا کامبوجیا نقش بسیار حیاتی در تنظیم تولید چربی ایفا می کند. این تاثیر بطور تخصصی به هیدروکسی سیتریک اسید نسبت داده می شود که می تواند آنزیم سیترات لیاز وابسته به ATP را مهار کند.

اگرچه مطالعات متعددی وجود دارند که نشان می دهند مصرف عصاره گارسینیا کامبوجیا با کاهش وزن و از دست دادن چربی در هر دو آزمایش های انسانی و حیوانی در ارتباط است، اما هنوز در برخی مطالعات بالینی داده هایی مشاهده می شود که ممکن است نتایج آنها با همدیگر سازگار نباشند.

همچنین برخی از مطالعات انجام شده بر روی انسان ها دارای تعداد نمونه های کمی است و یا در مدت زمان کوتاهی اثر آن بررسی شده است.

به عنوان مثال، در اکثر این مطالعات مدت زمان بررسی 12 هفته بوده است و هنوز مشخص نیست که آیا عصاره گارسینیا کامبوجیا در کمتر از 12 هفته نیز تاثیرگزار است یا خیر. همچنین هنوز شواهد علمی کمی وجود دارد که از کارایی و اثرات بلند مدت گارسینیا کامبوجیا حمایت کند.

اگر مصرف گارسینیا کامبوجیا از دیدگاه ایمنی و سمیت بررسی شود، این نکته باید ذکر شود که بجز در موارد بسیار نادر، در اغلب مطالعات انجام شده بر روی حیوانات هیچ افزایشی در مرگ و میر یا افزایش قابل توجه در مسمومیت مشاهده نشده است.

علاوه بر این، در دوزهای معمول استفاده شده برای انسان ها نیز هیچ تفاوتی در عوارض جانبی و اثرات منفی بین افرادی که گارسینیا کامبوجیا مصرف کرده اند یا دارونما گزارش نشده است.

این یافته ها تایید می کنند که در حالت کلی مصرف عصاره گارسینیا کامبوجیا از لحاظ سمیت و ایمنی مشکل خاصی ندارد اما برای بررسی دقیق تر این موضوع و همچنین ارزیابی کارایی آن در انسان ها بویژه در مدت زمان های طولانی تر هنوز مطالعات بیشتری باید انجام شود.

در مطالعه ای مروری که در سال 2012 در مجله Critical Reviews in Food Science and Nutrition به چاپ رسید بررسی کاملی بر روی ایمنی و کارایی عصاره  گارسینیا کامبوجیا در مطالعات انسانی انجام شد.




منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

Evaluation of the Safety and Efficacy of Hydroxycitric Acid or Garcinia cambogiaExtracts in Humans

Critical Reviews in Food Science and Nutrition ,Volume 52, 2012 - Issue 7, Pages 585-594...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مولتی ویتامین، گارسینیا کامبوجیا، هیدروکسی سیتریک اسید، مکمل های گیاهی، مکمل های غذایی، کاهش وزن، کاهش چربی، ایمنی، مسمومیت، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد