آیا اهمیت دارد که وعده های غذایی را چه زمانی بخوریم؟

آیا اهمیت دارد که وعده های غذایی را چه زمانی بخوریم؟

همانطور که می دانید چیزی که می خوریم ممکن است در خطر ابتلا به بیماری های قلبی، فشار خون بالا، دیابت نوع2 و چاقی تاثیر گذار باشد. این موضوع امروزه تبدیل یه یک باور عمومی شده است. در حال حاضر، محققان می گویند تعداد و زمانی که غذا می خوریم نیز می تواند تفاوت  هایی ایجاد کند که قابل توجه است. تحقیقات اخیر نشان می دهند که خوردن کالری بیشتر در شب ممکن است با چاقی در ارتباط باشد. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد خوردن صبحانه با کاهش خطر ابتلا به چاقی ارتباط دارد.

هرچند که در ارتباط اینکه کدام وعده ی غذایی بیشترین انرژی را فراهم می کند، تحقیقاتی بیشتری مورد نیاز است، ولی آنچه که می توانیم بگوییم این است که احتمالا ما نیاز داریم که ساعت بدنمان را دوباره تنظیم کنیم. یعنی زمانی غذا بخوریم که بدن ما واقعا به آن احتیاج دارد نه وقتی زمانی برای خوردن داریم.

این به این معنا نیست که بعد از زمان مشخصی غذا نخوریم، بلکه هدف این است که وعده های غذایی پرکالری را به طور منظم در اوایل روز مصرف کنیم.
این موضوع در خصوص مصرف مکمل های غذایی اعم از ویتامین ها، پروتئین ها و حتی اسیدهای آمینه نیز صادق است.

ما باید به صورت هوشمندانه زمان مصرف قرص های مولتی ویتامین یا تقویتی را انتخاب کنیم. اینکه صبح قرص آهن یا کلسیم را مصرف کنیم یا شامگاه، می تواند موضوع مهمی باشد که در میزان جذب آن ها اثرگذار باشد. همچنین برای افرادی که رژیم های لاغری یا رژیم های چاق کننده را در پیش گرفته اند و در میان این مسیر از مکمل های تقویتی استفاده می کنند، نیز این موضوع زمان بندی می تواند حائز اهمیت باشد.

نکته دیگری که در این میان حائز اهمیت است این است که مکمل های غذایی را به گونه ای مصرف کنیم که با یکدیگر تداخل نداشته باشند و اثر یکدیگر را خنثی نکرده و بر میزان جذب یکدیگر اثر منفی نگذارند.

بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : سلامت قلب فشار خون دیابت چاقی مولتی ویتامین

پیشنهاد خواندنی

اثر مکمل های بارداری بر غلظت ویتامین ها و کیفیت شیر مادر مشاهده
اثر مکمل های بارداری بر غلظت ویتامین ها و کیفیت شیر مادر