کمپین پنج بار در روز را فراموش کنید

کمپین پنج بار در روز را فراموش کنید

پنج بار در روز، نام کمپینی است برای تشویق افراد به خوردن حداقل پنج سهم -400 گرم- میوه و سبزی در هر روز که توسط سازمان بهداشت جهانی توصیه شده است
مطالعات انجام شده در سال 2017 در کالج سلطنتی لندن، نشان داد که مصرف دو برابر حداقل توصیه شده – 800 گرم یا 10 سهم- می تواند حفاظت بیشتری در برابر انواع مرگ و میر فراهم کند. هر سهم 80 گرم می باشد (به عنوان مثال یک سیب متوسط 150 گرم و یک گل کلم کوچک حدود 250 گرم است).


مصرف ده سهم در هر روز 33 درصد کاهش خطر سکته مغزی، 28 درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، 24 درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و 13 کاهش خطر ابتلا به سرطان را نشان داده است. همچنین به معنای کاهش 31 درصدی خطر مرگ و میر زودرس می باشد.


مصرف روزانه دو و نیم سهم تنها می توانست 16 درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی، 4 درصد خطر سرطان و 15 درصد خطر مرگ و میر زودرس را کاهش دهد.


این پژوهش که در مجله ی بین المللی اپیدمیولوژی (بررسی و پیگیری بیماری های واگیر دار انسانی) منتشر شده، داده های 95 مطالعه بر روی جذب میوه ها و سبزیجات را انالیز می کند.
محققان نشان داده اند که اگر هر شخصی روی کره زمین روزانه ده سهم مصرف کند، این امر می تواند از 7.8 میلیون مرگ زودرس جلوگیری کند.


دکتر Aune از دانشکده بهداشت عمومی در امپریال بیان کرده است که " میوه ها و سبزیجات، کاهش در سطح کلسترول و فشار خون و افزایش سلامت عروق خونی و سیستم ایمنی بدن را نشان داده اند. این امر می تواند به دلیل شبکه ی پیچیده ای از مواد مغذی باشد که آنها در خود نگهداری می کنند. به عنوان مثال آن ها حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند آسیب DNA را کاهش دهند و منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان گردند. از این تحقیق انجام شده واضح است که مصرف بالای میوه ها و سبزیجات فواید سلامتی فوق العاده ای دارد و ما باید مصرف آن هار را در رژیم غذایی خود افزایش دهیم".


محققان دریافته اند که سبزیجات برگدار مانند اسفناج، کاهو و کاسنی و سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کلم و گل کلم؛ سیب و گلابی، مرکبات و سالادها ها می توانند به حفاظت در برابر بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی و مرگ زودرس کمک کنند.
و سبزیجات سبز مانند اسفناج و لوبیا سبز، سبزیجات زرد مانند هویج و فلفل و به طور کلی کلم ها می توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.


دکتر Tedstone متخصص تغذیه در بهداست عمومی انگلستان، هدف پنج سهم در روز را " پایه و اساس یک رژیم غذایی متعادل" توصیف کرده است. با وجود اینکه که مصرف بیش از پنج سهم در روز می تواند مطلوب باشد، در حال حاضر دو سوم بزرگسالان حداقل مقدار توصیه شده را مصرف نمی کنند.


منبع
http://news.sky.com/story/forget-five-a-day-eat-10-fruit-and-veg-to-prevent-premature-death-10778291

کلیدواژه ها: ویتامین، ریزمغذی، داروخانه آنلاین، آنتی اکسیدان

بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : سلامت قلب سرطان

پیشنهاد خواندنی

files-news-673964kam-khooni[6f468d049c59af5933dc63325dacf37c].jpg مشاهده
سمی و یا ایمن بودن فروس بیس گلیسینات؟