بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آشنایی با گیاه رودیولارز و خواص دارویی آن

آشنایی با گیاه رودیولارز و خواص دارویی آن
رودیولارز یک گیاه گلدار چند ساله از خانواده گلنازیان است که به نام هایی دیگری مثل ریشه طلایی و ریشه گل رز نیز خوانده می شود.

رودیولا یک گیاه بومی در نواحی شمالی اروپا، آسیا و آلاسکا است. این گیاه در ایسلند، سوئد، فرانسه، روسیه و یونان دارای تاریخچه بسیار طولانی به عنوان یک گیاه با خواص دارویی است.

ریشه این گیاه دارای خواص دارویی است. این گیاه برای درمان بسیاری از اختلالات استفاده شده است اما تاکنون شواهد علمی کافی تاییدکننده میزان دقیق اثرگذاری آن در بسیاری از کاربردها وجود نداشته است.

رودیولارز برای افزایش انرژی، استقامت، قدرت و ظرفیت ذهنی استفاده شده است. این گیاه همچنین به عنوان یک آداپتوژن برای سازگار و مقاوم کردن بدن در مقابل استرس های فیزیکی، شیمیایی و محیطی بکار گرفته می شود. همچنین از آن برای افزایش کارایی ورزشکاران، کاهش زمان ریکاوری بعد از ورزش طولانی، بهبود عملکرد جنسی، کاهش افسردگی و نیز کاهش اختلالات قلبی مثل ضربان قلب نامنظم و کلسترول بالا استفاده شده است.

همچنین برخی افراد از این گیاه برای درمان سرطان، سل و دیابت،  پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا، پیری و آسیب های ریوی و نیز برای بهبود شنوایی، تقویت سیستم عصبی و افزایش ایمنی بدن استفاده می کنند.

عصاره رودیولا احتمالا باعث محافظت سلول ها در مقابل آسیب ها می شود، ضربان قلب را تنظیم می کند، و می تواند یادگیری و حافظه را تقویت کند. اما هیچ کدام از این تاثیرات در مطالعات انسانی نبوده است.

رودیولا زمانی که بصورت خوراکی و در کوتاه مدت مصرف می شود (6 تا 10 هفته) ایمن است. اما ایمنی بلند مدت آن هنوز مشحص نیست. همچنین عوارض جانبی آن نیز هنوز ناشناخته است.




منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

RHODIOLA: Uses, Side Effects, Interactions and Warnings
webmd..





مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد