بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

سلامت جنسی: مروری بر گیاهان دارویی استفاده شده برای بهبود عملکرد جنسی

سلامت جنسی: مروری بر گیاهان دارویی استفاده شده برای بهبود عملکرد جنسی
استفاده از گیاهان یا محصولات گیاهی برای تحریک جنسی و افزایش کارایی یا رضایت جنسی بسیار مرسوم بوده و قدمتی معادل با نژاد خود انسان دارد.

در مطالعه ای که اخیرا بطور مشترک توسط محققان هندی و آلمانی انجام شد، گیاهان دارویی فعال و طبیعی که برای درمان اختلالات جنسی، بهبود رفتار و کارایی جنسی و کمک به اسپرماتوژنز و تولید مثل مورد استفاده قرار گرفته اند، مرور شدند.

در این مطالعه جالب گیاهان دارویی مختلفی که در این زمینه کاربرد داشته اند معرفی شدند. همچنین ارتباط بین شواهد علمی موجود در مورد کارایی آنها و ادعاهای سنتی در مورد آنها بررسی شد. علاوه بر این داده های موجود در مورد مکانیسم فعالیت هر کدام و سمیت های گزارش شده در مورد هر کدام نیز مرور شد.

این گیاهان دارویی که هر کدام تاثیرات مثبتی بر پارامترهای جنسی داشته اند شامل موارد زیر هستند:

1-Butea superba
این گیاه معمولا در جنگل های تایلند یافت می شود و نام محلی آن Red Kwao Krua است. غدد موجود در این گیاه از زمانهای قدیم به عنوان دارویی برای ارتقای قوای جنسی مردان استفاده شده است. مطالعات بالینی بر روی انسان نشان داده است که این گیاه می تواند برای درمان اختلالات نعوظ در مردان بکار رود.

2-Curculigo orchioides (کرکلیگو ارچیویدس)
این گیاه که به نام های دیگری همچون Kali Musli یا Syah (black) Musli شناخته می شود، به عنوان یک آفرودیزیاک و جوان کننده در نظر گرفته می شود.

3-Cynomorium coccineum
این گیاه به نام سم الفراخ (Som-El-Ferakh) در عربستان مشهور است و یک گیاه سیاه بیضوی است. بومیان قطری از آن (معمولا همراه با عسل) به عنوان نیروبخش و آفرودیزیاک استفاده می کنند.

4- Chlorophytum borivilianum
این گیاه که به اسم safed musli نیز مشهور است به خانواده سوسنیان تعلق دارد. ادعاها بر این است که این گیاه خواص آفرودیزیاک و تحریک کننده جنسی داد.

5- Epimedium koreanum
خانواده اپیمدیوم دسته ای از گیاهان دارویی سنتی چینی هستند که به عنوان یک مکمل گیاهی محبوب شناخته شده و برای اهداف مختلفی استفاده می شوند. مهمترین عضو این خانواده Epimedium koreanum است که تاثیرات مثبتی بر اختلالات جنسی از جمله نعوظ نیز دارد.

6- Eurycoma longifolia
این گیاه که با نام محلی تنکات علی (Tongkat Ali) شناخته می شود معمولا در جنگل های پست می روید. این گیاه توسط اقوام مختلف برای اهداف دارویی گوناگونی استفاده شده است و بیشتر استفاده کننده های آن اهل مالزی هستند. این گیاه می تواند تحریک جنسی را افزایش دهد.

7- Lepidium meyenii
این گیاه به نام ماکا (Maca) معروف است و ریشه خوراکی آن بطور سنتی به عنوان آفرودیزیاک و برای افزایش باروری استفاده شده است. مطالعات بالینی بر روی انسان کاملا تایید کرده است که ماکا می تواند هم در مردان و هم در زنان باروری را افزایش دهد. همچنین افزایش میل جنسی توسط این گیاه نیز کاملا تایید شده است.

8- Mucuna pruriens
این گیاه یک ترکیب دارویی شناخته شده در هند است و از مدتها قبل در طب سنتی هند استفاده شده است. دانه های این گیاه دارای آلکالوییدهایی است که می تواند پارامترهای اسپرم را بهبود دهد. تاثیرات این گیاه نیز توسط مطالعات بالینی بر روی انسان کاملا تایید شده است.

9- Tribulus terrestris
این گیاه که در ایران به اسم خارخسک معروف است یک گیاه خزنده چند ساله است. این گیاه در تمام دنیا وجود داشته و خواص دارویی آن کاملا شناخته شده است. از زمان های بسیار قدیمی تاثیرات مثبت آن بر اختلالاتی همچون عفونت های ادراری، التهاب، لکووره، ادم و آسیت شناخته شده است. علاوه بر این، کارایی آن در درمان اختلالات جنسی نیز از گذشته های بسیار دور تایید شده است.

10- Withania somnifera
این گیاه بنام آشواگاندا (Ashwagandha) معروف است و به آن جینسنگ هندی نیز گفته می شود. از ریشه آن به عنوان یک آداپتوژن، آفرودیزیاک و درمانی برای ناباروری استفاده شده است. مطالعات بالینی نشان داده اند این گیاه می تواند پارامترهای اسپرم را بهبود ببخشد.

این مطالعه مروری در سال 2014 در مجله BioMed Research International به چاپ رسیده است.




منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

A Review on Plants Used for Improvement of Sexual Performance and Virility

BioMed Research International, Volume 2014 (2014), Article ID 868062, 19 pages...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، بهبود عملکرد جنسی، گیاهان دارویی، اختلالات جنسی، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد