بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آرتی شوک یوروویتال

آرتی شوک یکی از قدیمی ترین گیاهانی است که از گذشته در جهان کشت می شده و غنی از ترکیبات تلخ کننده مانند سینارین (cynarin) می باشد. سیستم گوارشی بدن انسان به گونه ای است که استرس، بیقراری، نیکوتین و همچنین غذاهایی که از نظر تغذیه ای ارزش چندانی ندارند، آن را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند.

کپسول های آرتی شوک یوروویتال حاوی ۴۰۰ میلی گرم از عصاره برگ آرتی شوک بوده و قادر به تنظیم گوارش چربی بصورت کاملاً طبیعی و از طریق افزایش ترشح صفرا می باشند و بدین ترتیب چربی موجود در غذا بهتر گوارش گردیده و نیز از اثرات مضر غذاهای پر چرب جلوگیری بعمل می آید. همچنین ترکیبات تلخ کننده موجود در این کپسول ها موجب تقویت و بهبود عملکردهای حیاتی اندامهایی چون کبد و معده می گردد.

اطلاعات کلی در مورد آرتی شوک


تحقیقات علمی نشان داده است که عصاره گیاه آرتی شوک موجب افزایش سرعت و قدرت هضم و گوارش غذا و نیز عملکرد کبد می گردد. همچنین در کاهش مقادیر بالای LDL کلسترول خون و جلوگیری از آترواسکلروز و بیماری های قلبی نیز کمک می کند. آرتی شوک یک گیاه بزرگ و خار مانند بوده و بومی مناطقی چون جنوب اروپا است ،هر چند در امریکای جنوبی نیز کشت می شود. با این که ممکن است ریشه و گلهای این گیاه ترکیبات سودمندی داشته باشند ولی برگ های آن بیشترین مقدار این ترکیبات را در خود دارند. در گذشته اعتقاد بر این بود که آرتی شوک افزاینده میل جنسی، ادرارآور و حتی تازه کننده نفس در انسان می باشد. حتی این گیاه توسط پزشکان قدیم بعنوان تصفیه کننده خون و سم زداینده کبد مورد استفاده قرار گرفته بود. اطلاعاتی که امروزه از مواد شیمیایی موجود در این گیاه بدست آمده برخی ادعاهای گذشتگان را تائید می کند. بررسی های علمی در زمینه نقش آرتی شوک در افزایش سلامت و جلوگیری از بیماری ها در حال انجام بوده و یافته های جدیدتری از آنها منتشر می گردد.

تاریخ کاربرد آرتی شوک در پزشکی

در قرن شانزدهم در اروپا، آرتی شوک به خاطر اینکه مورد مصرف اشراف و ثروتمندان بوده بعنوان یک گیاه اصیل بشمار می آمد. در طب سنتی اروپا، برگ های آرتی شوک بعنوان ادرارآور جهت تحریک کلیه ها و نیز افزاینده ترشح صفرا از کبد و کیسه صفرا مورد استفاده قرار می گرفت. (صفرا یک مایع قهوه ای مایل به زرد است که در کبد ساخته شده و در کیسه صفرا ذخیره می گردد و حاوی مواد متعدد ( که در امر گوارش مواد غذایی شرکت می کنند)می باشد. استفاده از برگ آرتی شوک جهت مصارف طبی امروزه نیز در بسیاری از کشورهای جهان انجام می گیرد.

نقش آرتی شوک در سلامتی

- نقش کلی: عصاره برگ آرتی شوک دارای خواص افزاینده صفرا، پائین آورنده چربی، آنتی اکسیدانی و محافظت کنندگی از کبد می باشد. همچنین نشان داده شده است که در کاستن دردهای شکم نیز تاثیر دارد. تحقیقاتی که امروزه صورت گرفته تاثیرات ضد تهوع عصاره برگ آرتی شوک را تائید کرده و این می تواند نشان دهنده تاثیر آن در سندرم دیس پپتیک باشد. نتایج تحقیقات بالینی و تجربی دانشمندان، نشان می دهند که عصاره برگ آرتی شوک در درمان برخی اختلالات معده ای و روده ای مزمن و نیز کبد و یا کیسه صفرا که موجب افزایش مقادیر چربی خون می شوند موثر می باشد. مطالعات در زمینه بررسی گیاه آرتی شوک بعنوان یک داروی گیاهی همچنان در حال انجام است.
- تاثیر در بهبود عملکرد کبد: آرتی شوک موجب تقویت واکنش های سم زدایی و نیز حفاظت از کبد در برابر آسیب ها می گردد. ترکیب این خصوصیات جهت تقویت سلامت کبد بسیار مهم می باشد. به هنگام سم زدایی در کبد، مواد سمی اغلب به مواد سمی تر دیگر تبدیل می گردند. در صورتیکه فرایندهای محافظتی مناسب در کبد صورت نگیرد، هر زمان که کبد سموم را خنثی می کند، در ضمن این فرایند آسیب می بیند ولی آرتی شوک موجب ایجاد حفاظت مناسب از کبد در برابر از سموم می گردد.
- تاثیرات سودمند در گوارش: نشان داده شده است که آرتی شوک درد شکم را کاهش می دهد. همچنین اثرات ضد تهوع عصاره برگ آن و نیز نقش آن در بهبود سندرم دیس پپتیک(Dyseptic syndrome) نیز شناخته شده است. لذا این یافته ها نشان می دهند که عصاره برگ آرتی شوک یک داروی گیاهی مناسب در درمان ناراحتی های معده و روده و نیز سایر اختلالات مربوط به کبد و کیسه صفرا به حساب می آید. تأثیر آرتی شوک در کاهش علایم سندرم دیس پپتیک مورد تائید کمیسیون های پزشکی کشور آلمان نیز قرار گرفته است. دیس پپسیا (dyspepsia) اصطلاحی است که در مورد گوارش نادرست و یا عدم گوارش کامل که موجب بروز علائمی چون انواع مشکلات گوارشی شامل ناراحتی در معده، نفخ، کاهش اشتها یا بی اشتهایی و یبوست یا بروز اسهال با شدت کم می گردد، اطلاق می شود.
- تأثیر در کاهش کلسترول و سلامت قلبی- عروقی: تخمین زده می شود که امروزه آمریکا، حدود ۱۰۰ میلیون نفر دارای مقادیر افزایش یافته LDL کلسترول سرمی در خون خود می باشند و هر ساله۱۱۰۰۰۰۰ مورد جدید از بروز حمله های قلبی گزارش می گردد و یک سوم این موارد منجر به مرگ افراد می شود. بیشتر غذاهایی که امروزه مصرف می کنیم دارای روغن های هیدروژنه، چربی های اشباع و مقادیر فراوان قند فراوری شده بوده و نیز میوه های فاقد ترکیبات سودمند در رژیم غذایی ما وارد شده اند. اندازه گیری کلسترول تام شامل LDL (لیپوپروتئین با چگالی پائین) و HDL (لیپوپروتئین با چگالی بالا) می باشد. LDL اکسیده به رگ ها آسیب رسانده و موجب تشکیل پلاک های آترواسکلروزی در انسان می گردد، در حالیکه HDL اکسیده برای بدن مفید می باشد. میزان کلسترول LDL بایستی زیر ۱۳۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد و میزان HDL باید از ۳۵ میلی گرم در دسی لیتر پائین تر نیاید. بر اساس تصمیم انجمن قلب آمریکا میزان کلسترول تام در بدن باید کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در ذسی لیتر باشدودر صورتی که این میزان افزایش یابد بعنوان یک عامل خطر در بیماری کرونری قلب (CHD) محسوب می شود که یکی از عوامل عمده مرگ و میر در ایالات متحده است. آرتی شوک با تحریک افزایش گوارش چربی ها و کاهش چربی خون موجب کاهش قابل ملاحظه خطر بروز بیماریهای قلبی- عروقی می گردد.
- نقش آرتی شوک در سلامت روده ها: آرتی شوک دارای ماده آلی غیر قابل گوارشی می باشد که به کولون یا روده بزرگ رسیده و مورد استفاده میکروب های همزیست موجود در آنجا قرار می گیرد. تأثیر آرتی شوک در تغییر فعالیت های متابولیک آنزیم های باکتریایی روده بزرگ و نیز بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است. آرتی شوک موجب افزایش وزن سکوم و هایپرتروفی دیواره آن می گردد. همچنین آرتی شوک عمل آنزیم های باکتریایی را در متابولیزه کردن گلیکوزیدها و ترکیبات نیتروژن دار تقویت می نماید. ظرفیت حذف رادیکال های آزاد در افرادی که بطور مرتب گیاه آرتی شوک در رژیم غذایی آنها وارد شده است، بسیار بالا نشان می دهد. لذا می توان این نتیجه را گرفت که عصاره برگ گیاه آرتی شوک در حفظ سلامت عمومی روده ها بسیار نقش دارد.
- افزایش ترشح صفرا: بیشتر نقش آرتی شوک در سلامت عمومی بدن به تأثیر آن در افزایش ترشح صفرا مربوط می گردد. افزایش جریان و تولید صفرا موجب افزایش گوارش و هضم چربی ها شده و در محافظت از موکوس روده که نسبت به اسیدها بسیار حساس است، نقش حیاتی ایفا می کند، چون صفرا حاوی مقادیر قابل ملاحظه بی کربنات ها است که اسیدها را خنثی می کند. مقادیر فراوان صفرا وارد دوازدهه (بخش ابتدایی روده کوچک) گردیده و با تحریک حرکات روده ای موجب افزایش گوارش مواد غذایی می گردد. سموم مختلف به شیوه های متعدد مانند غذا، هوا، آب و … وارد بدن شده و به کبد آسیب می رسانند. جریان صفرا مانند حاملی این سموم را از کبد به روده انتقال می دهد تا فرایند حذف آنها با سرعت بیشتری صورت پذیرد. با کاهش و یا مهار ترشح صفرا (Cholestasis)، این سموم و کلسترول در کبد باقی مانده و آسیب های جدی به آن وارد می نمایند. مهار جریان صفرا ممکن است بصورت انسداد مجرای صفراوی و یا سنگ کیسه صفرا خود را نشان دهد. عوامل دیگری چون مصرف بیش از حد الکل، هپاتیت ویروسی و برخی داروها و مواد شیمیایی نیز موجب کاهش و یا توقف تولید و ترشح صفرا می گردند.

چه کسانی نیاز بیشتری به مصرف مکمل های حاوی آرتی شوک پیدا می کنند؟

به خاطر داشته باشیم که: تاثیرات مفید آرتی شوک در تقویت وبهبود فرایند گوارش وسایر منافع آن،باعث گردیده است تا همه بتوانند آن را مورد مصرف قرار دهند.
· برای افرادی که دچار سندرم دیس پپتیک می باشند
· برای بزرگسالان · برای افرادی که مشکلات کوارشی داشته وبیشتر دچار نفخ می گردند · برای افرادی که کلسترول خون آنها بالاست
· برای افرادی که نیاز به محافظت از کبد در برابر ترکیبات سمی دارند

برند

یوروویتال
نام محصول: آرتی شوک یوروویتال
Artischocken Eurho Vital
برند:
برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید
یوروویتال
EuRo VITAL
دسته بندی از لحاظ عملکرد: مکمل های گوارش و کبد داروهای گیاهی
کشور تولید کننده: آلمان
شرکت تامین کننده:
برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید
حکیمان طب کار
تلفن شرکت: 021-22922018
وب سایت شرکت تامین کننده: http://hakimanteb.com
آرتی شوک یوروویتال

سوال خود را مطرح کنید. لطفا پیش از طرح سوال، پرسش و پاسخ های قبلی را ملاحظه فرمایید. ممکن است پرسش شما، قبلا پاسخ داده شده باشد

captcha code