بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

فیتوسترول شاری

اثرات فارماکولوژیک و مکانیسم اثر:

استرول ها از مهمترین اجزاء فیزیولوژی غشاء سلولی هستند.گیاهان مختلفی استرول های گیاهی تولید می کنند.استرول های گیاهی عوارض اتروژنیک کلسترول وسایر پربی های گیاهی را ندارند.

فیتوسترول های استخراج شده از دانه حاوی 48% بتا سیتوسترول ،26%کمپسترول و 21% استیگمااسترول می باشند.فیتوسترول ها شباهت بسیاری به ساختار کلسترول دارند.

فیتوسترول ها ی استری شده ابتدا در محیط روده کوچک توسط کلسترول ردوکتاز به فیتوسترول های آزاد تبدیل می شوند و سپس این فیتوسترول های آزاد جذب کلسترول را کاهش می دهند و با جایگزینی مانع ورود آن به میسل ها می شوند.

فیتوسترولها همچنین میتوانند از طریق القاء بیان کاست ترنسپورتر 1 آدنوزین تری فسفات باعث افزایش دفع کلسترول از روده شوند.

هر قرص حاوی 842 میلی گرم استرول های گیاهی سویا (Glycine max ) استاندارد شده بر اساس وجود 95% فیتوسترول معادل 800 میلی گرم ماده مؤثره 

موارد مصرف: کاهش سطح کلسترول و LDL خون کاهش ریسک بیماری های قلبی عروقی. موارد منع مصرف: در صورت حساسیت به ترکیبات گیاه سویا ، استرول گیاهی و یا هر یک از اجزاء فرمولاسیون این فرآورده از مصرف آن خودداری نمایید. در صورت ابتلا به بیماری سیتوسترولمیا از مصرف این فرآورده خودداری نمایید.

عوارض جانبی: عوارض جانبی احتمالی مصرف استرول های گیاهی عبارتند از عوارض گوارشی مانند تهوع ،نفخ ،سوء هاضمه ، اسهال و یا یبوست .

هشدارها و احتیاط های لازم: بتا سیتوسترول ممکن است جذب و سطح خونی کاروتن (الفا و بتا) و ویتامین E را کاهش می دهد.

از مصرف مقادیر بیش از حد فرآورده خودداری شود. مصرف این فرآورده در افرادی که سطح کلسترول بالایی ندارند توصیه نمی شود. در صورت مصرف همزمان این فرآورده با کلستیرامین 2 الی 4 ساعت فاصله لحاظ شود.

مصرف در بارداری و شیردهی: در مورد مصرف این فرآورده در دوران بارداری و شیردهی اطلاعات کافی در اختیار نمی باشد لذا مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود.

مقدار مصرف دارو: برای بزرگسالان ، جهت حفظ سطح کلسترول خون نرمال روزانه 1 قرص 30 دقیقه قبل از غذا. جهت کمک به کاهش سطح کلسترول خون روزانه 1 قرص 3 بار در روز 30 دقیقه قبل از غذا.

نوع بسته بندی: قرص روکش دار فیتوسترول شاری:3 بلیستر 10 عددی در جعبه (30 عددی) همراه با بروشور.

شرایط نگهداری: در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد ،دور از نور و رطوبت و در ظروف در بسته نگهداری شود. دور از دسترس اطفال نگهداری شود.


برند

شاری
نام محصول: فیتوسترول شاری
Phytosterol Shari
برند:
برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید
شاری
SHARI
دسته بندی از لحاظ عملکرد: مکمل های سلامت قلب داروهای گیاهی
کشور تولید کننده: ایران/تولید داخل
شرکت تامین کننده:
برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید
مکمل شاری
تلفن شرکت: 021-88700051
وب سایت شرکت تامین کننده: Sharinutri.com
تعداد در هر بسته: 30 عدد
سایر ترکیبات: {شامل 6/354 میلی گرم بتاسیتوسترول، 4/168 میلی گرم استیگمااسترول، 1/143 میلی گرم کمپسترول} است که برابر با ..... گرم سویا می باشد.
شکل دارویی: قرص
فیتوسترول شاری

دسته بندی از لحاظ ترکیبات اصلی

سوال خود را مطرح کنید. لطفا پیش از طرح سوال، پرسش و پاسخ های قبلی را ملاحظه فرمایید. ممکن است پرسش شما، قبلا پاسخ داده شده باشد

captcha code