بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

کلسیم+دی شاری

اثرات فارماکولوژیک ومکانیسم اثر: کلسیم عنصری ضروری در عملکرد اعصاب، عضلات و بافت اسکلتی می باشد. درصد بالایی از کلسیم بدن در ترکیب هیدروکسی آپاتیت استخوانی وجود دارد.

در صورت کاهش کلسیم خونی مورد نیاز اعمال بیولوژیک بدن از ذخایر موجود در بافت استخوانی استفاده می شود. بسته به شرایط مختلف مانند غلظت ویتامین دی، pH روده و تغذیه، 25-35% کلسیم از روده کوچک جذب شده و از طریق مدفوع و ادرار دفع می گردد.

ویتامین دی یک ویتامین محلول در چربی می باشد که از طریق کنترل تعادل در غلظت پلاسمایی کلسیم و فسفات در رشد و استحکام استخوان ها نقش دارد.

ویتامین دی به سهولت از ابتدا یا انتهای روده کوچک جذب شده و عمدتاً به فرم غیر فعال در کبد و بافتهای چربی ذخیره می گردد. در کبید طی یک مرحله هیدروکسیلاسیون تبدیل به 25OHD3 شده و در نهایت پس از انتقال به کلیه تبدیل به فرم فعال خود یعنی کلسیتریول می گردد.

کلیستریول به صورت یک هورمون در گردش خونی از طریق مکتنیسم های مختلف به تنظیم غلظت کلسیم و فسفات خون می پردازد. حضور ویتامین دی منجر به افزایش جذب کلسیم می گردد.

ترکیبات اصلی: هرقرص روکش دار کلسیم + ویتامین دی شاری حاوی 500 میلی گرم کلسیم به صورت ملح کربنات همراه با 400 واحد معادل 10 میکروگرم ویتامین دی به صورت کوله کلسیفرول (D3 ) می باشد

مواردمصرف: پیشگیری، کمک به درمان و کاهش علائم کمبود کلسیم و ویتامین دی پیشگیری و کمک به درمان راشیتیسم کودکان ،استئومالاسی (نرمی استخوان) و استئوپروز (پوکی استخوان) در بزرگسالان مورد استفاده قرار می گیرد.

سایر موارد مصرف بررسی شده شامل افزایش قدرت و هماهنگی عضلات، کمک به درمان کاهش سطح کلسیم و فسفات خون ناشی از عوامل مختلف ( بیماری ها و داروها ) می باشد.

مواردمنع مصرف: درصورت حساسیت به کلسیم کربنات، ویتامین دی و یا هریک ازاجزا تشکیل دهنده فرمولاسیون این فرآورده ازمصرف آن خودداری نمایید. در صورت ابتلا به هایپرویتامینوز دی، بالا بودن سطح کلسیم و فسفات خونی، از مصرف این فرآورده خودداری نمایید.

عوارض جانبی: عارضه جانبی خاصی برای مصرف مقادیر معمول کلسیم و ویتامین دی مشاهده نشده است. مصرف مقادیر بیش از حد مجاز و یا طولانی مدت ویتامین دی می تواند منجر به بروز سمیت گردد که علائم اولیه بروز سمیت عبارتند از : تشنگی ، تکرر ادرار ،طعم فلزی دهان ،تهوع و استفراغ ،بی اشتهایی ،درد می باشد.

هشدارها و احتیاط‌های لازم: در صورت ابتلا به بیماری هایی مانند تصلب شرائین ،نارسایی قلبی، نارسایی کلیوی، پاراتیروئید فعال وبالا بودن سطح کلسیم و فسفات خونی این فرآورد ه با احتیاط مصرف شود و پیش از مصرف با پزشک معالج مشورت گردد.

از مصرف مقادیر بیش از حد مجاز و طولانی مدت فرآورده خودداری نمایید.در صورت مصرف اتفاقی مقادیر بیش از حد توصیه شده سریعاً به مراکز درمانی مراجعه نمایید. از مصرف همزمان با سایر فرآورده های حاوی ویتامین دی خودداری نمایید.

مصرف همزمان با داروهایی مانند نئومایسین ،کلستیرامین ،پارافین مایع،ارلیستات ممکن است منجر به کاهش جذب ویتامین دی موجود در این محصول گردد. در صورت مصرف همزمان با سایر فرآورده های دارویی و مکمل با پزشک و یا دکتر داروساز مشورت شود.

در صورت مصرف همزمان با داروهای آنتی اسید، گلیکوزیدهای دیجیتال ، دیلتیازم ،وراپامیل ،دیورتیک های تیازیدی ، کورتیکو استروئید ها ودارو های ضد تشنج، پیش از مصرف با پزشک معالج مشورت نمایید.

مصرف همزمان فرآورده های حاوی کلسیم با برخی از داروها ممکن است منجر به کاهش جذب داروی مربوطه و یا فرآورده حاوی کلسیم شود. لذا فاصله زمانی در مصرف یا سایر داروها رعایت شود. مصرف این فرآورده در افراد مبتلا به سنگ کلیوی کلسیمی توصیه نمی شود.

مصرف دربارداری و شیردهی: در صورت بارداری و شیردهی پیش از مصرف فرآورده با پزشک معالج مشورت نمایید.

مقدارمصرف دارو: مقدار مصرف پیشنهادی : برای بزرگسالان، روزانه1 قرص ، همراه با غذا.

نوع بسته‌بندی: قرص روکش دار کلسیم + ویتامین دی شاری: 3 بلیستر 10 عددی در جعبه (30 عددی) همراه با بروشور.

شرایط نگهداری: دردمای کمتراز 30 درجه سانتی گراد،دورازنورورطوبت نگهداری شود. دورازدسترس اطفال نگهداری شود.

برند

شاری
نام محصول: کلسیم+دی شاری
Calcium+D Shari
برند:
برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید
شاری
SHARI
دسته بندی از لحاظ عملکرد: مکمل های مفاصل و استخوان
کشور تولید کننده: ایران/تولید داخل
شرکت تامین کننده:
برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید
مکمل شاری
تلفن شرکت: 021-88700051
وب سایت شرکت تامین کننده: Sharinutri.com
تعداد در هر بسته: 30 عدد
سایر ترکیبات: -
شکل دارویی: قرص
کلسیم+دی شاری

دسته بندی از لحاظ ترکیبات اصلی

سوال خود را مطرح کنید. لطفا پیش از طرح سوال، پرسش و پاسخ های قبلی را ملاحظه فرمایید. ممکن است پرسش شما، قبلا پاسخ داده شده باشد

captcha code