بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ویتامین آ+د شاری

اثرات فارماکولوژیک ومکانیسم اثر: ویتامین دی یک ویتامین محلول در چربی می باشد که از طریق کنترل تعادل در غلظت پلاسمایی کلسیم و فسفات در رشد و استحکام استخوان ها نقش دارد.ویتامین دی به سهولت از ابتدا یا انتهای روده کوچک جذب شده و عمدتاً به فرم غیر فعال در کبد و بافتهای چربی ذخیره می گردد.

در کبد طی یک مرحله هیدروکسیلاسیون تبدیل به 25OHD3 شده و در نهایت پس از انتقال به کلیه تبدیل به فرم فعال خود یعنی کلسیتریول می گردد. ویتامین آ یک ویتامین محلول در چربی می باشد که جهت تطبیق دید در تاریکی و تکامل بینایی، حفظ کارایی سلول های اپی تلیال، عملکرد سیستم ایمنی، رشد جنینی و سایر اعمال فیزیولوژیک بدن مورد نیاز می باشد.

ویتامین آ به خوبی از راه خوراکی جذب شده، در کبد ذخیره گردیده و از طریق مدفوع و ادرار دفع می گردد. ویتامین آ در روده کوچک تبدیل به رتینول گردیده و پس از جذب در کبد متابولیزه می شود و به صورت فرم گلوکورونیده در چرخه روده ای کبدی شرکت می کند.

ترکیبات اصلی: هرقرص روکش دار ویتامین آ + دی شاری حاوی 2500 واحد بین المللی ویتامین آ ( بصورت رتینیل استات ) و 600 واحد بین المللی ویتامین د-3 (  به صورت کوله کلسیفرول ) می باشد .

مواردمصرف: ویتامین دی در پیشگیری ، کمک به درمان و کاهش علائم کمبود ویتامین دی، پیشگیری و کمک به درمان راشیتیسم کودکان ،استئومالاسی (نرمی استخوان) و استئوپروز (پوکی استخوان) در بزرگسالان مورد استفاده قرار می گیرد. ویتامین آ در پیشگیری، کمک به درمان و کاهش علائم کمبود ویتامین آ، تقویت سیستم بینایی و سلامت چشم تجویز می شود.

مواردمنع مصرف: درصورت حساسیت به ویتامین دی، ویتامین آ و یا هریک ازاجزا تشکیل دهنده فرمولاسیون این فرآورده ازمصرف آن خودداری نمایید. در صورت ابتلا به هایپرویتامینوز دی، هایپرویتامینوز آ، بالا بودن سطح کلسیم و فسفات خونی، هایپر لیپوپروتئینمیا تیپ V از مصرف این فرآورده خودداری نمایید.

عوارض جانبی: عارضه جانبی خاصی برای مصرف مقادیر معمول این ویتامینها مشاهده نشده است. مصرف مقادیر بیش از حد مجاز و یا طولانی مدت این محصول می تواند منجر به بروز سمیت گردد که علائم اولیه بروز سمیت عبارتند از : تشنگی ، تکرر ادرار ،طعم فلزی دهان ،تهوع و استفراغ ،بی اشتهایی ،درد، خونریزی لثه، خشکی یا زخم دهان، ترک و خشکی لبها می باشد.

هشدارها و احتیاط‌های لازم: در صورت ابتلا به بیماری هایی مانند تصلب شرائین ،نارسایی قلبی، نارسایی کلیوی، بیماریهای کبدی، پاراتیروئید فعال وبالا بودن سطح کلسیم و فسفات خونی این فرآورد ه با احتیاط مصرف شود و پیش از مصرف با پزشک معالج مشورت گردد.

از مصرف مقادیر بیش از حد مجاز و طولانی مدت فرآورده خودداری نمایید.در صورت مصرف اتفاقی مقادیر بیش از حد توصیه شده سریعاً به مراکز درمانی مراجعه نمایید. از مصرف همزمان با سایر فرآورده های حاوی ویتامین دی، ویتامین آ ویا آنالوگهای آن و داروهای رتینوئیدی ( مانند آسیترتین، ایزوترتینوئین) خودداری نمایید. مصرف همزمان با داروهایی مانند نئومایسین ،کلستیرامین ،پارافین مایع،ارلیستات ممکن است منجر به کاهش جذب ویتامین دی و ویتامین آ موجود در این محصول گردد.

در صورت مصرف همزمان با داروهای آنتی اسید ، گلیکوزیدهای دیجیتال ، دیلتیازم ،وراپامیل ،دیورتیک های تیازیدی ، کورتیکو استروئید ها ودارو های ضد تشنج، وارفارین و داروهای ضد بارداری پیش از مصرف با پزشک معالج مشورت نمایید. مصرف این فرآورده ممکن است باعث کاهش اثر واکسن سرخک گردد.

مصرف دربارداری و شیردهی: در صورت بارداری و شیردهی پیش از مصرف فرآورده با پزشک معالج مشورت نمایید.

مقدارمصرف دارو: مقدار و طول دوره مصرف این فرآورده توسط پزشک معالج تعیین می گردد. مقدار مصرف پیشنهادی : برای بزرگسالان، روزانه1 قرص ، همراه با غذا.

نوع بسته‌بندی: قرص روکش دار ویتامین آ + دی شاری: 3 بلیستر 10 عددی در جعبه (30 عددی) همراه با بروشور.

شرایط نگهداری: دردمای کمتراز 30 درجه سانتی گراد،دورازنورورطوبت نگهداری شود. تا زمان مصرف دارو را درون جعبه نگهداری نمایید. دورازدسترس اطفال نگهداری شود.

برند

شاری
نام محصول: ویتامین آ+د شاری
Vitamin A+D Shari
برند:
برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید
شاری
SHARI
دسته بندی از لحاظ عملکرد: سایر
کشور تولید کننده: ایران/تولید داخل
شرکت تامین کننده:
برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید
مکمل شاری
تلفن شرکت: 021-88700051
وب سایت شرکت تامین کننده: Sharinutri.com
تعداد در هر بسته: 30 عدد
سایر ترکیبات: -
شکل دارویی: قرص
ویتامین آ+د شاری

دسته بندی از لحاظ ترکیبات اصلی

سوال خود را مطرح کنید. لطفا پیش از طرح سوال، پرسش و پاسخ های قبلی را ملاحظه فرمایید. ممکن است پرسش شما، قبلا پاسخ داده شده باشد

captcha code