بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

اگر سالم هستید نیازی به مصرف پروبیوتیک ‌ها ندارید

اگر سالم هستید نیازی به مصرف پروبیوتیک ‌ها ندارید
مکمل های پروبیوتیک ممکن است روند رو به رشدی در میان مصرف کنندگان آگاه به سلامت داشته باشد، اما این باکتری های کوچکی که در کپسول ها پر شده اند و در قفسه های داروخانه قرار گرفته اند، قبل از اینکه ما حتی از آنها آگاه بودیم، با ما زندگی مشترکی داشتند.

این میکروارگانیسم های زنده، که مشابه با میکروارگانیسم های ارزشمندی هستند که از قبل در بدن ما وجود داشتند، یک اکوسیستم وسیع از گونه های میکروبی، از جمله باکتری ها و مخمر است.

در حال حاضر این محصولات حاوی پروبیوتیک به عنوان ماست، نوشیدنی ها و مکمل های غذایی فروخته می شوند، به نظر می رسد که در مورد چگونگی تعریف پروبیوتیک ها و چگونگی مفید بودن آنها واقعا ابهاماتی وجود دارد.

لین مک فرالند، استاد دانشیار شیمی درمانی در دانشگاه واشنگتن در سیاتل، می گوید: " زمان زیادی است که انتظار می رود جامعه علمی یک توافق واقعی و جامع در مورد آنچه که ما پروبیوتیک می نامیم، ارائه کند زیرا افراد ممکن است برداشت های مختلفی داشته باشند."

او یک مقاله در مورد تاریخچه، توسعه و استفاده فعلی از پروبیوتیک ها در مجله Clinical Infectious Diseases در سال 2015 منتشر کرد.

مک فارلند  در مورد پروبیوتیک ها این گونه اظهارنظر می کند: "اخیرا توصیه و اجماع این است که آنها باید زنده باشند. آنها می توانند یک باکتری یا یک مخمر باشند. آنها باید در یک دوز مناسب استفاده شوند و باید برخی اثرات مفید بر روی سلامتی را داشته باشند. "

در کل مک فارلند اعتقاد دارد: ممکن است پروبیوتیک ها برای جلوگیری از اسهال هنگام سفر یا جلوگیری از عوارض جانبی آنتی بیوتیک مفید باشند. با این حال، برای هر هدف دیگر، او توصیه به مشاوره با پزشک خود یا بررسی دستورالعمل های موجود در مطالعات علمی را پیشنهاد نمود.

متخصص دیگری در این زمینه گفت: "از نظر من، موضوع منطقی تر برای انجام دادن این کار خوردن غذاهایی است که برای ما خوب است و همچنین باکتری ها نیز می توانند از آن بخوبی استفاده کنند."

او همچنین اشاره کرد: "من غذاهای غنی از پیش بیوتیک ها (prebiotics) و غذاهای  تخمیری آماده مصرف را می خورم. مطمئن هستم که من همیشه نوعی فیبر نیاز دارم، مثل آجیل یا سبزیجات و یا لوبیا ". "اما غذاهای غنی از پروبیوتیک، که غذاهای تخمیر شده و کشت شده هستند احتمالا بیشتر از مکمل مفید هستند."



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference


Health effects of probiotics: Where do we stand?

By Jacqueline Howard, CNN, Updated 1032 GMT (1832 HKT) July 13, 2017...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، پروبیوتیک‌ها، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : پروبیوتیک ها

پیشنهاد خواندنی

کمبود آهن: خطری برای اختلال تیرویید در دوران بارداری مشاهده
کمبود آهن: خطری برای اختلال تیرویید در دوران بارداری