بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

فواید پروبیوتیک ها برای سلامتی چیست؟

فواید پروبیوتیک ها برای سلامتی چیست؟
بهداشت روده همواره باید بصورت متعادل حفظ شود. استرس، سموم و رژیم غذایی بد می تواند این تعادل را از بین ببرد و تمام سیستم گوارش شما را به هرج و مرج کامل بکشاند. پروبیوتیک ها کلید حفظ آرامش در دستگاه گوارش شماست و میکروارگانیسم های مضر است که همه چیز را از بین می برند را کنترل می کند.

پروبیوتیک ها سم زدایی می کنند، هضم کننده فیبر هستند، تولید ویتامین های B کرده و به تعادل روده کمک می کنند. پروبیوتیک های حاصل از مکمل ها و مواد غذایی تخمیر شده کمک می کنند که یک میکروبیوم سالم از یک میکروبیوتای مضر که گاهی اوقات به عنوان میکرو فلور نامیده می شود، متمایز شود.

هنگامی که بدن شما توسط ارگانیسم های ارتقاء دهنده سلامتی تحت تاثیر قرار می گیرد، سلامت جسمی، روحی و احساسی شما سوپر شارژ می شود. شما می توانید سلامت خود را به سطوح بالای جدید برسانید، اگر به خودتان اجازه دهید که عملکرد ایمنی خیلی عالی، آرامش ذهنی و هضم عالی داشته باشد.

پروبیوتیک ها باکتری ها یا مخمرهای زنده مفید هستند که مهمترین تاثیر آنها در بدن سلامتی روده است. مهمترین منابع غذایی حاوی آنها شامل ماست، کلم، کامبوچا، کفیر و کیمچی است.

پروبیوتیک ها دارای بسیاری از فواید برای سلامتی هستند که به خوبی شناخته شده است، از جمله توانایی حفظ تعادل روده، بهبود هضم، و کاهش عوارض ناخوشایند آنتی بیوتیک های شدید. مزایای اصلی پروبیوتیک ها عبارتند از:

•    افزایش پاسخ سیستم ایمنی
•    به تعادل کشیدن اثرات نامطلوب آنتی بیوتیک ها، از جمله اسهال گاه به گاه
•    کم کردن تحریک کولون پس از عمل جراحی
•    بهبود سلامت پوست و تاثیر بر رنگ پوست
•    افزایش توانایی هضم غذا
•    اثرات درمانی برای سلامت دستگاه تنفسی فوقانی
•    افرایش تحمل در برابر لاکتوز
•    ترشح مخمر سالم را بیشتر می کند
•    از سلامتی واژن حمایت می کند
•    جذب ریزمغذی ها از غذا را بهتر می کند
•    افزایش سلامت طبیعی گوارشی، از جمله بهبود حرکات طبیعی روده ای
•    افزایش سلامتی دهان و به عنوان یک درمان برای بد نفس کشیدن (هالیتوز)
•    افزایش توانایی تولید ویتامین های B
•    افزایش توانایی جذب کلسیم
•    حمایت از تولید ویتامین K


حقیقتا تقریبا همه می توانند از پروبیوتیک ها سود ببرند. با این حال، افرادی که در معرض یک محیط سمی قرار می گیرند، غذاهای فرآوری شده را می خورند یا از سطوح بالای تنش و استرس رنج می برند، احتمالا بیشترین تاثیر را بر سلامت آنها خواهند گذاشت. به همین ترتیب، آنتی بیوتیک ها می توانند باکتری های مفید موجود در دستگاه گوارش و روده شما را به شدت مختل کنند. هر کسی که یک آنتی بیوتیک قوی مصرف می کند، باید مکمل های پروبیوتیک مصرف کند تا بتواند یک فلور روده متعادل ایجاد کند.




راهنمای منابع و رفرنس های مکمل شناسی:

Source & Reference

The Health Benefits of Probiotics

www.globalhealingcenter.com, Published on May 11, 2009, Last Updated on July 10, 2017...

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد


______________________________





بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : پروبیوتیک گوارش رژیم غذایی

پیشنهاد خواندنی

کمبود آهن: خطری برای اختلال تیرویید در دوران بارداری مشاهده
کمبود آهن: خطری برای اختلال تیرویید در دوران بارداری