بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

کدام مواد معدنی برای سلامت پوست مفید هستند

کدام مواد معدنی برای سلامت پوست مفید هستند
همانطور که پوست ما به ویتامین های مختلف تامین شده از مواد غذایی نیاز دارد تا عملکرد طبیعی داشته باشد، به مواد معدنی یا مینرال ها نیز به همین مقدار نیاز دارد. به منظور حفظ خود پوست و حفظ سلامت پوست، محافظت مناسب پوست  از ما، و حفظ هوموستازی مناسب برای پوست، ما نیاز به تامین مواد معدنی مورد نیاز پوست داریم.

در این مقاله اشاره می شود که پوست ما به چه مینرال هایی نیاز دارد و اهمیت هر کدام برای حفظ سلامت پوست چیست.


1-زینک

ثابت شده است که روی یا زینک دارای نقشی مستمر در حفظ پوست سالم است. بسیاری از آنزیم ها در بدن ما نیاز به روی دارند تا نقش خود را در کمک به بهبود مستمر پوست انجام دهند. روی همچنین در بهبود زخم و کاهش التهاب در پوست دخالت دارد. یک مطالعه نشان داد که مصرف 200 میلی گرم گلوکونات روی در روز موجب بهبود آماری در آکنه التهابی در مقایسه با دارونما می شود.


2-مس

مس توانایی خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر را که از نور ماورای بنفش ایجاد می شود دارد و همچنین می تواند التهاب را کاهش دهد. هنگامی که کلاژن (یک جزء مهم ساختاری پوست ما) ساخته می شود، مس برای عملکرد مناسب آنزیمی به نام لیزیل اکسیداز لازم است. این آنزیم برای اتصال مناسب کلاژن و الاستین ضروری است. مس کافی در رژیم های غذایی ما می تواند برای کمک به نگه داشتن استحکام و انعطاف پذیری پوست مفید باشد.


3-سلنیوم

سلنیوم به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به محافظت از پوست ما در مقابل رادیکال های آزاد ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. به منظور خنثی کردن آسیب اکسیداتیو، دو آنزیم مهم که گلوتاتیون پراکسیداز و تیورودوکسین ردوکتاز نامیده می شود، به سلنیوم نیاز دارند.

سلنیوم همچنین ممکن است سطوح مواد شیمیایی پیش- التهابی به نام سیتوکین ها، که محققان بر این باورند که ممکن است باعث التهاب در افراد مبتلا به پسوریازیس شود، را کاهش دهد. تحقیقات نشان داده است افرادی که از پسوریازیس رنج می برند پس از دریافت مکمل های سلنیوم علائم خود را بهبود می بخشند.


4-سیلیسیوم


سیلیکون یا سیلیسیوم در یک مطالعه بالینی پوستی به عنوان مکمل بالقوه برای کاهش علائم پیری پوست، مانند چین و چروک و هیپرپیگمانتاسیون مورد مطالعه قرار گرفته است.

سیلیکون اغلب با فرمولاسیونی به نام اسید اورتوسیلیک  تثبیت شده با کولین(ch-OSA) در مکملهای غذایی در دسترس است که دارای فراهمی ریستی مناسبی هست. در یک مطالعه دیگر، مصرف ch-OSA برای 9 ماه ضخامت و قدرت مو را بهبود بخشیده است.


5-آهن

 آهن در سراسر بدن انسان برای تکثیر سلولی، تولید انرژی و بسیاری از واکنش های مهم سلولی ضروری است. آهن یک ماده معدنی مهم برای سلامتی مو است و شواهد علمی نشان می دهد که کمبود آهن ممکن است با ریزش موی ناگهانی در زنان همراه باشد. یک مطالعه نشان داد که 22 زن که یک مکمل آهن را برای 6 ماه مصرف کردند 39 درصد کاهش ریزش مو داشتند.

 علاوه بر این، آهن کم می تواند به کم خونی منجر شود، که در برخی افراد ممکن است با پوست رنگ پریده و تاریکی زیر چشم آشکار شود. از سوی دیگر، آهن می تواند سمی نیز باشد اگر مقدار آن در خون ما بیش از حد بالا باشد. در یک بیماری ژنتیکی به نام هموکروماتوز، آهن در بسیاری از اندام ها، از جمله پوست تولید و تثبیت می شود و در نتیجه پوست تیره می شود.


در پایان، منابع غذایی مناسب برای هر کدام از مینرال های فوق نیز اشاره می شود:

•    روی: غذاهای دریایی، گوشت قرمز، غلات غنی شده

•    مس: دانه های کامل، غذاهای دریایی، آجیل، مغزها

•    سلنیوم: دانه های کامل، ماهی، آجیل برزیلی، جوانه گندم

•    سیلیکون: غلات، سبزیجات، میوه ها

•    آهن: غلات صبحانه غنی شده، صدف، لوبیای سفید، جگر گاو، عدس، اسفناج



راهنمای منابع و رفرنس های مکمل شناسی:

Source & Reference

Minerals and The Skin


www.dermveda.com..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد


______________________________


بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : مینرال پوست

پیشنهاد خواندنی

کمبود آهن: خطری برای اختلال تیرویید در دوران بارداری مشاهده
کمبود آهن: خطری برای اختلال تیرویید در دوران بارداری