بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

چگونه ویتامین B12 از انرژی و متابولیسم بدن حمایت می کند؟

چگونه ویتامین B12 از انرژی و متابولیسم بدن حمایت می کند؟
وقتی احساس خستگی می کنید چه کار می کنید؟ بسیاری از مردم به کافئین به شکل چای، قهوه و نوشیدنی های انرژی زا روی می آورند. این روش ها ممکن است تسکین موقت را فراهم کنند، اما اگر به دلیل کمبود ویتامین B12 احساس خستگی کنید، کافئین این مشکل اساسی را حل نخواهد کرد.

کمبود انرژی به دلیل کمبود ویتامین B-12 بیشتر از آنچه شما فکر می کنید رایج است. تقریبا 40 درصد آمریکایی ها کمبود ویتامین B-12 دارند. از آنجایی که این نوع ویتامین B در تولید گلبول های قرمز، غلاف عصبی و DNA به شما کمک می کند، این ویتامین بیش از آنچیزی است که فقط سطح انرژی بدن را بهبود بخشد.  بسیاری از افراد پس از سال ها کمبود ، سطح ویتامین B-12 خود را به حالت عادی بازگردانده اند. گزارش شده است که آنها انرژی بیشتری احساس کرده و ذهن قوی ای دارند.


چطور ویتامین B12 باعث افزایش انرژی می شود؟


شایعترین عارضه جانبی کمبود ویتامین B-12 کمبود مداوم انرژی است. عدم داشتن انرژی برای انجام کارها، می تواند به طور جدی بر سلامت روانی و جسمی شما تأثیر بگذارد، و در طول زمان می تواند به مشکلات جدی تر سلامتی منجر شود. ویتامین B-12 در سطوح سلولی فعالیت می کند تا علت از دست رفتن انرژی را پیدا کند و بدن شما را در تنظیم مقادیر انرژی مورد نیاز برای زندگی سالم کمک می کند.

چندین راه وجود دارد که ویتامین B-12 انرژی شما را افزایش دهد. ویتامین B-12 به تشکیل هموگلوبین در داخل گلبول های قرمز کمک می کند. این مولکول های هموگلوبین اکسیژن را از ریه ها به تمام سلول های بدن شما انتقال می دهد، از جمله ماهیچه ها، مغز و ریه ها. بدون داشتن سطح کافی ویتامین B-12، تولید هموگلوبین کند شده و همه چیز در بدن شما برای مبارزه با اکسیژن کمتر در چالش قرار می گیرد و شما بدلیل بسیاری از این چالش ها احساس خستگی می کنید. در بعضی موارد، فقدان B-12 حتی می تواند به کم خونی منجر شود، جایی که بدن قادر به ایجاد گلبول های قرمز کافی نیست یا گلبول های قرمز خون دارای غلظت هموگلوبین پایین هستند. حتی قبل از کم خونی، کمبود B-12 باعث کاهش عملکرد عضلات و عملکرد ورزشی می شود.

ویتامین B-12 همچنین با کمک به متابولیزه شدن مواد غذایی، انرژی را تنظیم می کند. وقتی غذا می خورید، بدن شما باید آن را به شکل های انرژی قابل استفاده تقسیم کند. ویتامین B-12 دارای نقش حیاتی در متابولیسم چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات هایی است که شما برای تولید انرژی مصرف می کنید. بدون مقدار مناسب B-12، برخی از این چربی ها و پروتئین ها ممکن است استفاده نشده و تنها از سیستم بدن شما عبور می کنند.


چگونه ویتامین B12 از متابولیسم بدن حمایت می کند؟


نقش ویتامین B-12 در متابولیسم منحصر به فرد نیست. در واقع، تمام ویتامین ها و مواد معدنی در برخی واکنش های متابولیکی دخیل هستند. بعضی از آنها به عنوان کو-فاکتور برای آنزیم ها مورد نیاز است. ویتامین B-12 یک کوآنزیم یا کلیدی برای آنزیمی است که منجر به تولید سوکسینیل- CoA ، یکی از مراحل چرخه کربس، می شود. بدون ویتامین B-12 کافی ، شما قادر به کسب انرژی مورد نیاز از سری واکنش هایی که قند را می شکند نیستید.

به عنوان یک نتیجه از عدم توانایی برای از بین بردن گلوکز  ایجاد قند خون بالا است که با نگرانی های جدی برای سلامتی همراه است. ویتامین B-12 همچنین در متابولیسم چربی ها (اسیدهای چرب) و پروتئین ها دخیل است. در حالی که B-12 سوخت و ساز بدن را برای افرادی که سطوح طبیعی B-12 را ندارند افزایش می دهد، مکمل ها می تواند بسیار مفید باشد برای افرادی که کمبود دارند.


راهنمای منابع و رفرنس های مکمل شناسی:

Source & Reference

How Does Vitamin B-12 Support Energy and Metabolism?

dreddymd.com..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد


______________________________





بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : ویتامین B12 متابولیسم

پیشنهاد خواندنی

کمبود آهن: خطری برای اختلال تیرویید در دوران بارداری مشاهده
کمبود آهن: خطری برای اختلال تیرویید در دوران بارداری