بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

علائم سندرم روده تحریک پذیر و بهترین روشهای طبیعی برای درمان آن

علائم سندرم روده تحریک پذیر و  بهترین روشهای طبیعی برای درمان آن
سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، که به عنوان کولیت موکوس یا کولون اسپاستیک نیز شناخته شده است، یک بیماری مزمن دستگاه گوارش است. به سادگی، به این معنی است که روده شما رفتار غیرطبیعی بدون شواهدی از آسیب از یک بیماری نشان می دهد. سندرم روده تحریک پذیر 10 تا 15 درصد بزرگسالان در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند کیفیت زندگی آنها را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

علائم کلاسیک IBS از فرد به فرد متفاوت است. حتی یک فرد میتواند از یک هفته تا یکسال دیگر علائم متفاوتی را تجربه کند. بعضی افراد مبتلا به یبوست، بعضی دیگر به اسهال مبتلا هستند. تقریبا سه نوع IBS وجود دارد که توسط علائم غالب عبارتند از: یبوست (IBS-C)، اسهال (IBS-D) یا ترکیبی از دو (IBS-M). برای تشخیص بالینی، علائم IBS باید حداقل سه روز در ماه به مدت سه ماه طول بکشد.

کسانی که مبتلا به IBS می شوند، می توانند علائم ثانویه ای را تجربه کنند. سایر علائم IBS ممکن است موارد زیر باشند:

•    درد شکم
•    درد معده
•    گرفتگی
•    پف کردن
•    باد
•    تحرک های روده ای نامطلوب
•    مخاط در مدفوع
•    نیاز  فوری به خالی کردن باد هنگامی که از خواب بیدار می شوید و یا بعد از وعده های غذایی

طب سنتی معمولا تمرکز خاصی بر درمان علائم IBS دارد. آنها دارای مجموعه ای از داروها هستند، اما اثربخشی داروها در درمان IBS در بهترین حالت ناسازگار است. بعضی از پزشکان حتی داروهای ضد افسردگی را توصیه می کنند، علی رغم این واقعیت که داروهای ضد افسردگی در درمان علائم GI کاملا بی اثر هستند. خوشبختانه، برخی از تغییرات ساده و طبیعی در سبک زندگی وجود دارد که می توانید برای کاهش موارد IBS اتخاذ کنید:


رژیم غذایی خود را تغییر دهید


از آنجا که برخی از غذاها موجب علائم IBS می شوند، تغییر ساده در عادات غذایی ممکن است کمک کند. وعده های غذایی بزرگ ممکن است موجب گرفتگی و اسهال شوند، از خورن آنها بپرهیزید. به جای سه وعده غذایی بزرگ هر روز، سعی کنید 4-5 وعده غذایی کوچکتر بخورید.

با غذای سالم بدن خود را تغذیه کنید. میوه ها، سبزیجات، آجیل، حبوبات و دیگر مواد غذایی با فیبر بالا می تواند به بهبود سلامت روده کمک کند. دو نوع فیبر رژیمی وجود دارد، محلول و نامحلول. هر دو می توانند به کاهش علائم IBS کمک کنند. سعی کنید حدود 20 گرم فیبر رژیمی بخورید.

مطالعات متعدد نشان داده است که یک رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند به بهبود عملکرد روده در افراد مبتلا به نوع خاصی از IBS کمک کند. اگر فکر می کنید حساسیت دارید، سعی کنید گلوتن را از رژیم خود حذف کنید.


یک مجله غذایی برای خود درست کنید


از آنجایی که علائم IBS خیلی متمایز هستند، افراد مختلف می توانند دردسرهای مختلفی در رزیم غذایی تجربه کنند. محرک های شما می توانند حتی از یک ماه به بعد متفاوت باشند. این موارد پیچیده است، اما یک راه برای ساده کردن مشکلات این است که یک مجله غذایی برای خود بسازید و در آن تمام مواردی که میخورید و علائم ناشی از هر کدام را به دقت یادداشت کنید.


آب بیشتری بنوشید


نوشیدن آب بیشتر نیز می تواند به شما در درمان IBS کمک کند.


بیشتر ورزش کنید

فعالیت فیزیکی نه تنها ساختن عضله و سوختن چربی را ایجاد می کند؛ یکی از بهترین چیزهایی است که می توانید برای سلامت روده نیز انجام دهید. ورزش استرس را کاهش می دهد و به حفظ عملکرد GI کمک می کند. در کلاس یوگا ثبت نام کنید مطالعات نشان داده اند که دو بار جلسات یوگا در بهبود علائم IBS به عنوان درمان های معمولی موثر است.


استرس خود را کنترل کنید

واضح است که یک قسمت روانشناختی برای IBS نیز وجود دارد. در حالی که استرس به احتمال زیاد این وضعیت را ایجاد نمی کند، استرس بیش از حد می تواند عملکرد GI را مختل کند و علائم بدتر را موجب شود. هر کس یک نوع استرس را تجربه می کند، و بنابراین با روشی منحصر به فرد می تواند آن را کنترل کند.


پروبیوتیک مصرف کنند

روده شما محل میکروارگانیسم های مفید است که میکروبیوتا را تشکیل می دهند. یک میکروبیوتای سالم تاثیر مثبتی بر روی سلامت روده شما دارد. مصرف غذاهای پروبیوتیک مثل کیمچی کلم، و یا مکمل پروبیوتیک برای حفظ فلور روده موثر است. محققان کشف کرده اند که گونه های باکتریایی به نام Bifidobacterium infantis به ویژه در بهبود علائم IBS موثر است.



منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Common IBS Symptoms and the Best Natural Remedies

www.globalhealingcenter.com, Published on October 5, 2017...





مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : سلامت دستگاه گوارش

پیشنهاد خواندنی

تاثیر ویتامین E بر قند خون و چربی در بیماران دیابتی مشاهده
تاثیر ویتامین E بر قند خون و چربی در بیماران دیابتی