بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مواد غذایی مفید برای تنظیم فشار خون

مواد غذایی مفید برای تنظیم فشار خون
تعجب می کنید که چگونه می توان فشار خون را به طور طبیعی کاهش داد؟ سدیم همواره دلیلی برای فشار خون بالا بوده و حذف یا کم کردن آن از رژیم غذایی با تنظیم فشار خون، شما را از این خطر امن خواهد کرد.

 اما تحقیقات جدید نشان می دهد که برای کاهش فشار خون به طور طبیعی نه تنها باید مواد غذایی مصرف شوند که سدیم کم دارند بلکه آن ماده غذایی باید دارای سطح بالایی از حداقل دو مورد از سه مواد معدنی مهم مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم باشد.

این 13 ماده غذای را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا خطر سکته مغزی و حمله قلبی در شما تقریبا به نصف کاهش یابد. محتوای مواد معدنی هر کدام از آنها نشان دهنده اهمیت آنهاست.


1-لوبیای سفید


یک فنجان لوبیای سفید، 13 درصد از کلسیم، 30 درصد منیزیم و 24 درصد از پتاسیم که هر روز نیاز دارید را فراهم می کند.


2-فیله گوشت (خوک)

سه اونس فیله گوشت 6 درصد از منیزیم و 15 درصد از پتاسیم که هر روز نیاز دارید را  فراهم می کند.


3-ماست ساده بدون چربی

یک فنجان ماست معمولی بدون چربی، 49 درصد از کلسیم، 12 درصد منیزیم و 18 درصد از پتاسیم را که هر روز نیاز دارید، فراهم می کند.


4-ماهی تیلاپیا

چهار اونس تیلاپیا 8 درصد از منیزیم و 8 درصد از پتاسیم را که هر روز نیاز دارید، فراهم می کند.


5-کیوی

یک کیوی حاوی 2 درصد کلسیم، 7 درصد منیزیم و 9 درصد از پتاسیم است که هر روز نیاز دارید.


6-هلو یا زردآلو

یک هلو یا زردآلوی متوسط 1 درصد از کلسیم، 3 درصد منیزیم و 8 درصد از پتاسیم را که هر روز نیاز دارید، فراهم می کند.


7-موز

یک موز متوسط یک درصد از کلسیم، 8 درصد منیزیم و 12 درصد از پتاسیم را که هر روز نیاز دارید، فراهم می کند.


8-کلم برگ یا پیچ

یک فنجان کلم، خام یا پخته شده، 9 درصد از کلسیم، 6 درصد منیزیم و 9 درصد از پتاسیم را که هر روز نیاز دارید، فراهم می کند.


9-فلفل دلمه قرمز

یک فنجان فلفل قرمز خام 1 درصد از کلسیم، 4 درصد منیزیم و 9 درصد از پتاسیم را که هر روز نیاز دارید، فراهم می کند.


10-کلم بروکلی

یک فنجان بروکلی پخته شده، 6 درصد از کلسیم، 8 درصد منیزیم و 14 درصد از پتاسیم را که هر روز نیاز دارید، فراهم می کند.


11-سیب زمینی شیرین


یک سیب زمینی شیرین متوسط با پوست حاوی 4 درصد کلسیم، 8 درصد منیزیم (7 درصد بدون پوست) و 15 درصد از پتاسیم (10 درصد بدون پوست) برای نیاز هر روز است.


12-کینوا (Quinoa)

کینوآ گیاهی است که به خاطر دانه ‌های خوراکی ‌اش کاشته می ‌شود. جزو غلات نیست و به خانواده اسفناج شباهت دارد. این گیاه در آمریکای جنوبی می ‌روید و نحوه طبخ دانه ‌های آن مشابه برنج است.

نیم فنجان کینوای پخته شده 1/5 درصد از کلسیم، 15 درصد منیزیم و 4/5 درصد از پتاسیم را که هر روز نیاز دارید، فراهم می کند.


13-آووکادو

نیمی از آووکادو 1 درصد از کلسیم، 5 درصد منیزیم و 10 درصد از پتاسیم را که هر روز نیاز دارید، فراهم می کند.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference


Eat These 13 Power Foods For The Ultimate High Blood Pressure Diet

www.prevention.com, by Sari Harrar November 29, 2017...

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : فشار خون سکته مغزی کلسیم منیزیم پتاسیم

پیشنهاد خواندنی

کمبود آهن: خطری برای اختلال تیرویید در دوران بارداری مشاهده
کمبود آهن: خطری برای اختلال تیرویید در دوران بارداری