بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

چه کسانی باید پروبیویک مصرف کنند؟

مکمل های پروبیوتیک ممکن است روند رو به رشدی در میان مصرف کنندگان آگاه به سلامت داشته باشد، اما این باکتری های کوچکی که در کپسول ها پر شده اند و در قفسه های داروخانه قرار گرفته اند، قبل از اینکه ما حتی از آنها آگاه بودیم، با ما زندگی مشترکی داشتند.

این میکروارگانیسم های زنده، که مشابه با میکروارگانیسم های ارزشمندی هستند که از قبل در بدن ما وجود داشتند، یک اکوسیستم وسیع از گونه های میکروبی، از جمله باکتری ها و مخمر است.

در حال حاضر این محصولات حاوی پروبیوتیک به عنوان ماست، نوشیدنی ها و مکمل های غذایی فروخته می شوند، به نظر می رسد که در مورد چگونگی تعریف پروبیوتیک ها و چگونگی مفید بودن آنها واقعا ابهاماتی وجود دارد.

لین مک فرالند، استاد دانشیار شیمی درمانی در دانشگاه واشنگتن در سیاتل، می گوید: " زمان زیادی است که انتظار می رود جامعه علمی یک توافق واقعی و جامع در مورد آنچه که ما پروبیوتیک می نامیم، ارائه کند زیرا افراد ممکن است برداشت های مختلفی داشته باشند."

او یک مقاله در مورد تاریخچه، توسعه و استفاده فعلی از پروبیوتیک ها در مجله Clinical Infectious Diseases در سال 2015 منتشر کرد.

مک فارلند  در مورد پروبیوتیک ها این گونه اظهارنظر می کند: "اخیرا توصیه و اجماع این است که آنها باید زنده باشند. آنها می توانند یک باکتری یا یک مخمر باشند. آنها باید در یک دوز مناسب استفاده شوند و باید برخی اثرات مفید بر روی سلامتی را داشته باشند. "

در کل مک فارلند اعتقاد دارد: ممکن است پروبیوتیک ها برای جلوگیری از اسهال هنگام سفر یا جلوگیری از عوارض جانبی آنتی بیوتیک مفید باشند. با این حال، برای هر هدف دیگر، او توصیه به مشاوره با پزشک خود یا بررسی دستورالعمل های موجود در مطالعات علمی را پیشنهاد نمود.

متخصص دیگری در این زمینه گفت: "از نظر من، موضوع منطقی تر برای انجام دادن این کار خوردن غذاهایی است که برای ما خوب است و همچنین باکتری ها نیز می توانند از آن بخوبی استفاده کنند."

او همچنین اشاره کرد: "من غذاهای غنی از پیش بیوتیک ها (prebiotics) و غذاهای  تخمیری آماده مصرف را می خورم. مطمئن هستم که من همیشه نوعی فیبر نیاز دارم، مثل آجیل یا سبزیجات و یا لوبیا ". "اما غذاهای غنی از پروبیوتیک، که غذاهای تخمیر شده و کشت شده هستند احتمالا بیشتر از مکمل مفید هستند."

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Health effects of probiotics: Where do we stand?

By Jacqueline Howard, CNN, Updated 1032 GMT (1832 HKT) July 13, 2017

..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________


بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : پروبیوتیک

پیشنهاد خواندنی

ارتباط نیترات در رژیم غذایی با فشار خون: آیا مکمل جدیدی در حال ظهور است؟ مشاهده
ارتباط نیترات در رژیم غذایی با فشار خون: آیا مکمل جدیدی در حال ظهور است؟