بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

سرما خوردگی را با مکمل های طبیعی درمان کنید

سرما خوردگی را با مکمل های طبیعی درمان کنید
در سال جاری، در ایالات متحده آمریکا حدود 50 میلیون مورد آنفولانزا و حدود یک میلیارد سرماخوردگی عمومی مشاهده خواهد شد. اگرچه مشکلات فصل سرما و آنفلوآنزا ممکن است اجتناب ناپذیر باشد، یک چیز تغییر می کند: روشی که ما برای درمان استفاده می کنیم.

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از ما از داروهای مرسوم و آشنای سرماخوردگی و آنفلوانزا که با آنها رشد کرده ایم فاصله گرفته و به سمت درمان های طبیعی مانند ویتامین C، روی، اکیناسه و غیره، متمایل می شویم.

در سال گذشته بیش از 1/5  بیلیون دلار برای مکمل های غذایی در امریکا برای تقویت ایمنی و کمک به سرماخوردگی و آنفولانزا هزینه شده است.

این قضیه می تواند از این دیدگاه نیز مهم باشد که براساس گزارش های اخیر FDA کارایی و حتی خطرات داروهای مرسوم سرماخوردگی و انفلوانزا در درمان کودکان مورد نقد قرار گرفته است.

اما آیا درمان های جایگزین مزایایی را پیشنهاد می کنند که شرکت های دارویی نمی توانند آن را انجام دهند؟ شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد در برخی موارد این قضیه ممکن است - حداقل تا حد متوسط. WebMD برای کسب اطلاعات بیشتر به این موضوع را نقد می کند.

درمان های طبیعی برای سرماخوردگی و آنفولانزا: شواهد چقدر خوب هستند؟

نخست باید بدانید سرماخوردگی و آنفلوانزا یک چیز نیستند. علائم آنفلوانزا شدیدتر است؛ آنها شامل تب و درد در بدن همراه با گرفتگی هستند. آنفلوانزا همچنین می تواند خطرناک باشد آنفلوآنزای خوکی بیش از 30 هزار نفر را در سال می کشد.

اما چون علایم آنها همپوشانی دارد، اغلب درمان آنها با یکی می شود.

درمان های طبیعی سرماخوردگی و آنفلوآنزا چقدر خوب هستند؟ پل م. کوتز، مدیر دفتر مکمل های غذایی در موسسه ملی بهداشت امریکا، می گوید که مزایای احتمالی به نظر می رسد هنوز کوچک است. اما به هر حال اینها شواهد ارزشمندی هستند.

کارشناسان معتقدند که طب سنتی طبیعی برای سرماخوردگی و آنفولانزای خوکی برای یک بیمار معمولی مفید است.

کدام روش های طبیعی برای درمان سرماخوردگی و انفلوانزا باید مورد توجه قرار گیرد؟

برای کمک به راهنمایی شما، در اینجا نکات قابل توجه در مورد مهمترین مکمل های سرماخوردگی و آنفولانزا ارائه شده است. توجه داشته باشید که برخی از آنها برای سرماخوردگی و رخی دیگر برای آنفولانزا مورد مطالعه قرار گرفته اند.

1-ویتامین C برای سرماخوردگی


ویتامین C به مدت طولانی به عنوان درمان برای سرماخوردگی مورد استفاده قرار می گیرد، اما شما ممکن است از شواهد متضاد آن شگفت زده شوید. اگر چه به نظر می رسد ویتامین C برخی از جنبه های سیستم ایمنی را افزایش می دهد، مطالعات نشان می دهد که ویتامین C - حداقل در دوزهای 1 گرم در روز - به جلوگیری از سرماخوردگی در اکثر افراد کمک می کند. همچنین ممکن است در جلوگیری از سرماخوردگی در افرادی که در معرض هوای سرد هستند و یا ورزش می کنند کمک کند.

در نظر داشته باشید که دوزهای بالای ویتامین C در بعضی موارد برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا توصیه می شود ممکن است معده را ناراحت کند و حتی در بعضی افراد باعث اسهال شود.

2-اکیناسه برای سرماخوردگی


دوباره شواهد گیج کننده است. اگر چه برخی از مطالعات نشان می دهد که اکیناسه به عنوان یک دارو کار می کند، بعضی دیگر نشان می دهد که تنها می تواند طول و شدت سرماخوردگی را از 10 تا 30 درصد کاهش دهد.

با وجود سردرگمی، بسیاری از متخصصان نسبتا مطمئن هستند که اکیناسه می تواند به درمان سرماخوردگی کمک کند.

آیا اکیناسه می تواند شما را از ابتلا به ویروس های سرماخوردگی یا آنفولانزا پیشگیری کند؟ بیشتر مطالعات می گویند نه.

3- زینک برای سرماخوردگی


روی یا زینک به یک درمان محبوب برای سرماخوردگی تبدیل شده است. فرم های روی موجود در بازار شامل استات روی، سیترات روی، گلوکونات روی، پیکولینات روی و سولفات روی است.

آخرین تحقیقات نشان می دهد که مصرف روی، به عنوان یک شربت یا لوسیون، در چند روز اول سرماخوردگی، می تواند اختلالات عفونت تنفسی فوقانی را کوتاه کند. این تحقیق همچنین نشان داد که روی به نظر می رسد که از سرماخوردگی در افرادی که از آن در طی حدود پنج ماه استفاده می کنند پیشگیری می کند.

مطالعات دیگر مزیت های خاصی نشان نمی دهد که این قضیه ممکن است به دلیل فرمولاسیون های مختلف روی باشد.

برخی از کارشناسان معتقدند که روی برای مدت طولانی نباید مصرف شود. در این صورت ، ممکن است کمبود مس در بدن ایجاد شود.

آیا روی میتواند مانع از سرماخوردگی یا آنفولانزا شود؟ تا کنون شواهد خوبی برای حمایت از روی برای پیشگیری از سرماخوردگی یا آنفولانزا وجود ندارد.

4-سیر برای سرماخوردگی و ایمنی


به نظر می رسد سیر مانند تعدادی مکمل دیگر باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می شود. سیر همچنین ممکن است به مبارزه با ویروس کمک کند. همچنین، برخی شواهد اولیه وجود دارد که سیر ممکن است خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش دهد. سیر بهتر است هنگام مصرف خام یا خرد شده مصرف شود. سیر بیش از حد پخته، می تواند ترکیبات مهم دارویی و آنزیم هایی را که موثر است از بین ببرد.

5-جینسنگ برای سرماخوردگی و انفلوانزا


گرچه جینسنگ معمولا به عنوان یک محرک خفیف استفاده می شود، انواع مختلف جینسنگ ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به جلوگیری یا درمان سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کنند. یکی از گونه های جینسنگ، پاناکا، همچنین ممکن است حفاظت ارائه شده توسط واکسن آنفلوانزا را افزایش دهد.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________


محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

ارتباط نیترات در رژیم غذایی با فشار خون: آیا مکمل جدیدی در حال ظهور است؟ مشاهده
ارتباط نیترات در رژیم غذایی با فشار خون: آیا مکمل جدیدی در حال ظهور است؟