بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

۳ راه اثبات شده برای محافظت از استخوان ها

۳ راه اثبات شده برای محافظت از استخوان ها

پوکی استخوان می تواند یک بیماری خاموش باشد. اگر افراد برای پوکی استخوان معاینه نشوند، ممکن است اطلاعی نداشته باشند که استخوان هایشان مدام ضعیف و ضعیف تر می شود تا اینکه یک روز یکی از استخوان ها می شکند. دستورات پزشکی برای کاهش شکستگی، بر افزایش تراکم استخوان تاکید می کنند. با این حال، بسیاری از روش های ثابت شده و مهم دیگر برای کاهش خطر شکستگی وجود دارد. ما در اینجا 3 مورد را لیست کرده ایم.


1-از پیری جلوگیری کنید

بزرگترین خطر شکستن استخوان هنگامی است که فرد دچار پیری  می شود. در حقیقت، حدود 90٪ شکستگی های لگن در بزرگسالان به علت زوال رخ می دهد. این به نظر اکثر مردم بدیهی است، اما متأسفانه، بسیاری از مردم تلاشی برای کم کردن خطر ناشی از زوال نمی کنند.

قدرت عضلات و تعادل خود را از طریق ورزش بهبود ببخشید ، و با پزشک خود چک کنید تا بدانید که آیا داروهای شما باعث سرگیجه و احتمالا زوال می شود یا خیر.


2-سیگار و الکل را کنار بگذارید

سیگار کشیدن  بدون شک خطر شکستگی استخوان را افزایش می دهد. یک مطالعه نشان داده است که سیگاریها 31 درصد بیشتر دچار شکستگی ناشی از پوکی استخوان می شوند. خبر خوب این است که وقتی سیگار را ترک می کنید خطر ابتلا به شکستگی ها کاهش می یابد. مصرف الکل نیز می تواند خطر شکستگی استخوان را افزایش دهد. 


3-مصرف کلسیم، ویتامین D و ویتامین  K2 (MK4)

در هنگام ارزیابی مزایای مصرف مکمل های غذایی برای پوکی استخوان، مهمترین سؤال این است که آیا این مکمل واقعا خطر شکستگی شما را کاهش می دهد یا خیر. بسیاری از مواد مغذی تراکم استخوان را بهبود می بخشد، اما در مطالعات بالینی رابطه آنها با کاهش شکستگی هیچگاه اثبات نشده است. اما تاثیر کلسیم، ویتامین D، استرانسیم و ویتامین K2 به شکل MK4 در این زمینه اثبات شده است.

در آزمایشات بالینی نشان داده شده است که مکمل کلسیم و ویتامین D خطر شکستگی های پوکی استخوان را در حدود 16 درصد کاهش می دهند. لازم به ذکر است که بیشترین میزان جذب کلسیم در بدن تا سن 20-25 سالگی است و بعد از آن کلسیم به جلوگیری از اتلاف تدریجی ظرفیت استخوان کمک می کند. همچنین ویتامین D به جذب و نگه داری کلسیم در استخوان کمک می کند.

 همچنین استرانسیم ممکن است شکستگی ها را حدود 45 درصد کاهش دهد. هرچند، استرانسیم ممکن است در جذب کلسیم تاثیر بگذارد و نتیجه آزمایش تراکم استخوان درست نباشد. آزمایشات بالینی اثرات ویتامین K2 (MK4)  بر شکستگی استخوانی را مورد بررسی قرار داده و نتیجه گرفتند که MK4 (45 میلی گرم در روز) باعث کاهش 80 درصدی شکستگی در افراد مبتلا به پوکی استخوان می شود. 

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

by Dr. John Neustadt

nbihealth.com

https://nbihealth.com/3-proven-ways-to-save-your-bones/

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : استخوان شکستگی

پیشنهاد خواندنی

ارتباط نیترات در رژیم غذایی با فشار خون: آیا مکمل جدیدی در حال ظهور است؟ مشاهده
ارتباط نیترات در رژیم غذایی با فشار خون: آیا مکمل جدیدی در حال ظهور است؟