بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

سلامت قلب

1- شایعترین علت مرگ و میر در کشور بیماریهای قلبی عروقی است. از هر 800 مرگ در روز 300 مورد آن به علت بیماریهای قلبی و عروقی است.
2- برای پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی، مصرف چربی را کاهش دهید. 
3- مصرف بیش از حد روغن ها علاوه بر ایجاد چاقی، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی – عروقی و برخی از انواع سرطانها را نیز افزایش می دهد.
4- برای پیشگیری از افــزایش کلسترول خون، به جای روغن حیوانی و روغن نباتی جامد از روغن های مایع مانند روغن زیتون و روغن آفتابگردان استفاده کنید.
5- برای مصرف کمتر چربی ها، غذاها را بصورت کبابی، تنوری، بخارپز یا آب پز مصرف کنید.
6- از مصرف بی رویه شیرینی های خامه دار، چیپس، سس سفید سالاد، سوسیس، کالباس، همبرگر، کله پاچه، مغز، دل و قلوه که حاوی مقدار زیادی چربی هستند اجتناب کنید.
7- از شیر و لبنیات کم چرب استفاده کنید.
8- سعی کنید حداقل 2 بار در هفته ماهی مصرف کنید. زیرا چربی مفید آن خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می دهد.
9- در صورتی که طعم ماهی را دوست ندارید با افزودن سبزی های معطر و آبلیمو آن را با ذائقه خود تطبیق دهید.
10-  چربی های حیوانی و پوست مرغ دارای مقادیر زیادی کلسترول هستند. چربی قابل رویت گوشت های قرمز را قبل از طبخ بگیرید. پوست مرغ را قبل از پختن جدا کنید.
11- سعی کنید کمتر از غذاهای سرخ کرده استفاده کنید.
12-  هر نوع روغن برای کاربرد خاصی تهیه شده است. از روغن مایع برای مصارف پخت و به عنوان سالاد و از روغن مخصوص سرخ کردنی برای مصارف سرخ کردن استفاده کنید.
13- روغن مایع مخصوص سرخ کردنی در مقابل حرارت پایدار است. اما این موضوع بدان معنی نیست که از این نوع روغن چندین بار می توان برای سرخ کردن استفاده کرد. از روغن مخصوص سرخ کردنی حداکثر 2 تا 3 بار آن هم نه با فاصله طولانی بلکه مثلا" در طول یک روز می توان استفاده کرد و پس از آن باید روغن را دور ریخت.
14-  روغن ماهی، زیتون و مغزها از منابع خوب روغن هستند. روغن ماهی حاوی مقادیر فراوان اسیدهای چرب امگا 3 است. روغن زیتون و مغزها اسید اولئیک فراوان دارند. اسیدهای چرب مذکور با تاثیر بر کاهش کلسترول خون برای سلامت قلب و عروق مفید هستند.
15-  مصرف روغن زیتون برای مصارف مختلف پخت مناسب است ولی مانند سایر روغن های مایع به حرارت بالا حساس است. همچنین مصرف آن به عنوان جایگزین سس های سالاد توصیه می شود.
16- مصرف روغن نباتی مایع به دلیل اینکه فاقد کلسترول است و اسیدهای چرب غیر اشباع بالایی دارد به روغن حیوانی یا جامد نباتی ارجحیت دارد.
17- ماهی های چرب مثل ماهی آزاد، کاد، کپور و .... روغن زیتون و مغزها از منابع بسیار خوب روغن هستند. روغن ماهی به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3 و روغن زیتون به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد اسید اولئیک برای سلامت قلب و عروق مفید هستند.
18- مواد لبنی چرب و گوشت پرچربی به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب اشباع موجب افزایش کلســترول خون و بروز بیماریهای قلبی و عروقی می شوند. مصرف این مواد را تا حد امکان محدود کنید.
19- افزایش کلسترول خون از مهمترین عوامل ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی است.
20- بی تحرکی و افــــزایش وزن سبب افزایش چربی خون می شود. 
21- با انجام دادن ورزش هایی همچون پیاده روی، شنا ودوچرخه سواری وزن خود را کنترل کنید و چربی خون را کاهش دهید.
22- اگر کلسترول خون شما بالاست و دارو مصرف می کنید ورزش منظم و رعایت برنامه غذایی کم چربی را فراموش نکنید.
23- برای پیشگیری از افزایش کلسترول بد خون، به جای روغن حیوانی و روغن نباتی جامد از روغن های مایع مانند روغن زیتون و روغن آفتابگردان استفاده کنید.
24- روغن جامد هیدروژنه حاوی اسیدهای چرب اشباع و اسیدهای چرب ترانس است که خطر ابتلا به بیماریهای قلبی – عروقی و سرطان را افزایش می دهد.
25- اگر کلسترول خون بالا یا سابقه بیماری قلبی در خانواده دارید، برنامه غذایی کم چربی را رعایت کنید.
26- الیاف (فیبر) موجود در حبوبات و غلاتی که سبوس آنها جدا نشده است به کاهش کلسترول خون کمک می کند.
27- از مصرف کله پاچه، مغز، دل و قلوه که حاوی مقدار زیادی کلسترول هستند، خودداری کنید.
28- بجای سس های چرب در سالاد از روغن زیتون یا آب لیمو یا سرکه و سبزی های معطر استفاده کنید. 
29- رطوبت، نور، اکسیژن و مجاورت با فلزاتی مثل آهن و مس موجب تسریع فساد روغن می شود. روغن را در ظرف مناسب، در محل خشک و خنک و دور از نور نگهداری کنید و پس از هر بار مصرف در ظرف را ببندید.
30- استفاده از حرارت بالا هنگام طبخ روغن موجب ایجاد ترکیبات شیمیایی نامطلوب می شود. این مواد باعث کدر، بدبو و غلیظ شدن روغن و دود کردن آن می شود. بنابراین روغن را با شعله کم حرارت دهید.
31-  ظرف نگهداری روغن باید سالم و غیر قابل نفوذ به نور، حرارت و هوا باشد. نگهداری روغن مایع در ظروف شفاف و در پشت شیشه فروشگاهها صحیح نیست.
32- در هنگام خرید روغن به مشخصات روی برچسب توجه کنید. نام و نوع فرآورده، نام و آدرس شرکت سازنده، شماره پروانه ساخت و پروانه وزارت بهداشت، شرایط نگهداری و مصرف، تاریخ تولید و انقضاء و مشخصات تغذیه ای کالا باید ذکر شده باشد.
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : امگا 3

پیشنهاد خواندنی

جدیدترین یافته ها در مورد تاثیرات زنجبیل بر سلامتی مشاهده
جدیدترین یافته ها در مورد تاثیرات زنجبیل بر سلامتی