بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

رژیم غذایی با کلسیم کافی و ورزش کردن مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به استئوپروز است.

رژیم غذایی با کلسیم کافی و ورزش کردن مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به استئوپروز است.
1- استئوپروز یا پوکی استخوان شایعترین بیماری متابولیک استخوان است که به دلیل کمبود دریافت کلسیم ایجاد می شود.
2- رژیم غذایی کم کلسیم، کمبود ویتامین D ، رژیم غذایی پر پروتئین و پرنمک، مصرف الکل و سیگار و مصرف زیاد قهوه مهمترین عوامل تغذیه ای موثر در ابتلا به پوکی استخوان است.
3- شیر و لبنیات بهترین منبع کلسیم است. برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان، در هر سنی که هستید، روزانه حداقل 2 لیوان شیر یا جانشین های آن (پنیر، ماست، کشک) میل کنید.
4- مغز دانه هایی نظیر بادام، فندق، کنجد و نیز سبزیهایی نظیر برگ های تربچه، جعفری، کلم پیچ و گل کلم منابع خوب کلسیم هستند. 
5- در دوران کودکی و نوجوانی به علت رشد سریع استخوانها و اندام ها نیاز به کلسیم افزایش می یابد. مصرف بیشتر شیر و لبنیات به طور روزانه در این دوران ضروری است.
6- در مصرف نوشابه ها افراط نکنید مصرف مداوم و بی رویه این مواد به علت اختلال درجذب کلسیم ازعوامل موثر در بروز پوکی استخوان است.
7- بجای مصرف مداوم نوشابه های گازدار از نوشیدنی های سالم تر مثل دوغ پاستوریزه کم نمک استفاده کنید تا دچار کمبود کلسیم نشوید.
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : کلسیم ویتامین دی سلامت کودکان

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

جدیدترین یافته ها در مورد تاثیرات زنجبیل بر سلامتی مشاهده
جدیدترین یافته ها در مورد تاثیرات زنجبیل بر سلامتی