بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

میان وعده مناسب برای کودکان

میان وعده ها
کودکان سنین مدرسه علاوه بر سه وعده غذای اصلی به دو میان وعده درصبح و عصرنیاز دارند. در این سنین، کودکان باید هر 4 تا 6 ساعت برای نگهداشتن غلظت قند خون در حد طبیعی، غذا بخورند تا فعالیت سیستـم عصبــی و عملکــرد مغز در حد مطلوب باقی بماند. در این سنین، کبد که وظیفه ذخیره سازی گلوکز به صورت گلیکوژن و آزاد سازی آن به خون در مواقع ضروری را به عهده دارد، تنها برای حدود 4 ساعت می تواند  گلیکوژن ذخیره کند بنابراین، کودکان به خوردن غذا در وعده های بیشتری نیاز دارند و باید در روز دو میان وعده مصرف کنند.
نمونه هایی از میان وعده های مغذی عبارتند از:
1- میوه های خشک شامل انجیر خشک، توت خشک، برگه هلو و ...
2- انواع مغزها شامل بادام، پسته، گردو، فندق و ...
3- انواع میــوه ها شامل سیب، پرتقال، نارنگی، هلو، زردآلود، انگور ، لیمو شیرین و...
4-سبزی ها شامل هویج، کاهو، خیار و ...
5- انواع لقمه های خانگی مثل نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان و پنیر و خیار، نان و پنیر و گوجه فرنگی، نان و پنیر و سبزی، انواع کوکو و کتلت، نان و حلوا شکری، نان و پنیر و خرما
6-  شیر و فرآورده های آن

***********

منبع: سامانه مکمل شناسی به نقل از دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت  

بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : sghlj ; n;hk سلامت کودکان

پیشنهاد خواندنی

جدیدترین یافته ها در مورد تاثیرات زنجبیل بر سلامتی مشاهده
جدیدترین یافته ها در مورد تاثیرات زنجبیل بر سلامتی