بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

چگونگی مصرف سویا

FDA ادعای سلامتی زیر را برای پروتئین سویا مجاز دانسته است: «25 گرم پروتئین سویا در روز، به‌عنوان بخشی از رژیم با چربی اشباع و کلسترول کم، می‌تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.» اجزای ایزوفلاوونی پروتئین سویا می‌توانند فواید بیشتری به همراه داشته باشند. نتیجه‌ی گزارشات اخیر به هرحال ادعای سلامتی مطرح شده توسط FDA را زیر سؤال می‌برد.


موارد منع مصرف
مکمل‌های پروتئین سویا در افراد مبتلا به حساسیت نسبت به هریک از اجزای محصولات حاوی پروتئین سویا منع مصرف دارد.

موارد احتیاط
زنان باردار و مادران شیرده باید قبل از شروع مصرف مکمل‌های پروتئین سویا با پزشک خود مشورت کنند.
زنان مبتلا به تومورهای گیرنده‌ مثبت استروژن باید در مصرف پروتئین سویا احتیاط کنند و فقط در صورت توصیه و نظارت پزشک از آنها استفاده نمایند.

تداخلات
مکمل‌های غذایی و غذاها
سویا دارای فیتیک اسید است که ممکن است به مواد معدنی خاصی مانند کلسیم، منیزیم، منگنز، روی، مس و آهن متصل شده و فراهمی آنها را کاهش دهد.


اوردوز
 هیچ گزارشی از اوردوز وجود ندارد.

دوز و نحوه مصرف
چندین مکمل پروتئین سویا در دسترس هستند. به طور معمول مکمل‌های پروتئین سویا دارای ایزوفلاوون‌های سویا نیز می‌باشد. دوز متغیر است.
دریافت کلی 50ـ25 گرم از پروتئین سویا و 50 میلی‌گرم از ایزوفلاوون‌های سویا در روز می‌تواند فواید قلبی عروقی و اثرات مفید دیگری در سلامت داشته باشد. این اثر می‌تواند در اثر مصرف تغذیه‌ای و همچنین مصرف مکمل فراهم شود.

***********

منبع: سامانه مکمل شناسی 

بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : سویا کلسترول سلامت قلب بارداری کلسیم آهن منیزیم

پیشنهاد خواندنی

گیاهان دارویی برای بهبود یادگیری و حافظه مشاهده
گیاهان دارویی برای بهبود یادگیری و حافظه