بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مولتی ویتامین هایی که والدین برای رشد قدی کودکان خود مصرف می کنند

مولتی ویتامین هایی که والدین برای رشد قدی کودکان خود مصرف می کنند

مولتی ویتامین هایی که والدین برای رشد قدی کودکان خود مصرف می کنند

برای داشتن فرزندانی سالم و قد بلند، باید خود را از اسارت باورهای غلط رها کنید. این باورها ممکن است از یک سو ریشه در حرف های قدیمی وسنتی داشته باشد و از سوی دیگر ممکن است ناشی از تبلیغات اغواگرایانه مدرن و امروزی باشد. باید به صورت علمی با قضیه بلند قدی کودکان روبرو شوید.

 بدانید که بخشی از مولفه های موثر بر بلندی قد ریشه در فاکتورهای ژنتیک دارد و شما در آن نمی توانید دخل  و تصرف کنید. اما در فاکتورهای دیگر نظیر نقش تغذیه، جایگاه شما تعیین کننده است، به شرط آنکه همانطور که اشاره شد دست از باورهای غیر علمی و غیر مستند بردارید.

مهمترین گام برای بهبود وضعیت قدی کودکان، این است که بیهوده به داروها و  مولتی ویتامین هایی که در ماهواره یا سایر رسانه های غیر رسمی تبلیغ می شوند دل نبندید. هر چیزی که ریشه در مطالعات و تحقیقاتی که دانشگاه های معتبر جهانی آن را تایید کنند نداشته باشد، فقط و فقط برای خالی کردن جیب شما ترتیب داده شده است. البته جای امیدواری داردکه آسیب های ناشی از مصرف داروها و مکمل های غذایی غیر استاندارد فقط به ضرر و زیان مالی محدود شود و مخاطره ای برای سلامت دلبندانتان ایجاد نکند.

تغذیه و ورزش کلید اصلی شما برای گشودن درهای بسته است. اگر می خواهید از همین الان از کوتاه قدی کودکان در آینده پیشگیری کنید، با یک متخصص کودکان یا غدد کودکان مشورت کنید. باید به دقت مراقب وضعیت تغذیه کودک باشید و فرصت ها را از دست ندهید.

اختلالات هورمونی را جدی بگیرید.  باید قبل از بلوغ فرزندتان، همه چیز را رصد کنید تا اگر احساس کردید فرزندتان روی منحنی رشد به طور طبیعی پیش نمی رود و رشد قدی اش کمتر از انتظار است، قبل از این که دیر شود و علائم بلوغ ظاهر شود، پزشک از طریق بررسی های لازم و داروهای موردنیاز به رشد قد او کمک کند.

به جای تنقلات مانند چیپس و پفک، میان وعده های طبیعی و مغذی را فراموش نکنید. میوه های تازه، میوه های خشک، آجیل و لبنیات را می توانید در سبد خوراکی کودکتان قرار دهید. ذائقه او را با دریافت غذاهای شور، غذاهای چرب، غذاهای کنسروی و کافئین منحرف نسازید.

گوشت قرمز، غذاهای دریایی مثل ماهی ، میگو ، جگر، تخم مرغ و دانه های روغنی حاوی املاح زیادی هستند و فوائد بسیاری برای کودکان و نوجوانان دارند. آن ها را در برنامه غذایی مد نظر داشته باشید

 در صورتی که تغذیه فرزندتان به صورت مناسب صورت نمی گیرد، با نظر پزشک می توانید از مولتی ویتامین مینرال ها یا سایر مکمل های غذایی مورد تایید وزارت بهداشت استفاده کنید. بهترین مکان برای تهیه مولتی ویتامین هایی که پزشک توصیه کرده است، داروخانه ها هستند. برای تهیه مکمل های غذایی به هیچ وجه به سراغ وبسایت های غیر رسمی و غیر مجاز نروید

کلسیم، یکی از مهمترین عناصر  برای رشد و افزایش تراکم استخوان ها است. در دوران کودکی و نوجوانی استخوان ها در حال رشد هستند و نیاز به تامین کلسیم به صورت جدی در بدن قابل مشاهده است.

منیزیوم و زینک را فراموش نکنید. سفره خانواده را به گونه ای ترتیب دهید که این دو عنصر را از دست ندهید. دقت کنید که مصرف زینک همراه با اهن می تواند جذب هر دو را کاهش دهد. و باید میان این دو فاصله زمانی مناسب ترتیب دهید.

سفره های ایرانی معمولا از نظر روی یا زینک فقیر هستند. در این خصوص برنامه غذایی ویژه در نظر بگیرید. این نکته از آنجایی حائز اهمیت است که با کمبود روی یا همان زینک ممکن است سطح توانایی های مغزی و ایمنی بدن پائین آمده و ابتلا به بیماریهایی همچون سرماخوردگی زیاد تر شود.

اگر از مولتی ویتامین ها به عنوان تامین کننده زینک یا منیزیوم استفاده می کنید، باید مراقب باشید که از دریافت سایر املاح معدنی باز نمانید.

ویتامین دی را از یاد نبرید. جذب کلسیم بدون حضور ویتامین دی با دست اندازهای جدی مواجه است. پس برای تامین ویتامین دی فرزندتان برنامه ریزی کنید. نورخورشید به صورتی که بدون واسطه باشد میتواند گزینه مناسبی برای تامین ویتامین دی در نظر گرفته شود.

تامین ویتامین ث را هم نباید فراموش کنید. روی در کنار ویتامین ث راحت تر جذب می شود. ضمن اینکه نقش ویتامین ث دراستحکام استخوان ها نیز حائز اهمیت است.

آرژنین یک اسید امینه است که در رشد قدی افراد موثر است. هر چند در قاطبه مولتی ویتامین ها، آرژنین را نمی بینید ولی در صورتی که پزشک، ضرورت مصرف آن را تاکید کند، می توانید از مکملهای حاوی آرژنین استفاده کنید.



مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید
تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/
 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

جدیدترین یافته ها در مورد تاثیرات زنجبیل بر سلامتی مشاهده
جدیدترین یافته ها در مورد تاثیرات زنجبیل بر سلامتی