بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

در یک مولتی ویتامین به دنبال چه چیز‌هایی باشیم؟

در یک مولتی ویتامین به دنبال چه چیز‌هایی باشیم؟

برچسب آن را با دقت بخوانید.

برچسب محصولات مشخص می‌کند که چه مواد مغذی در آنها قرار دارند و مقدار موجود به ازای هر وعده چقدر است.

ویتامین‌ها و مواد معدنی اساسی را دریافت کنید.

ترکیب مولتی ویتامین‌ها معمولاً شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی زیر است: ویتامین C، B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3 (نیاسین)، B6، اسید فولیک (B9)، B12، B5 (اسید پانتوتنیک)، بیوتین، A، E، D2 یا D3 (کوله کلسیفرول)، K، پتاسیم، ید، سلنیوم، بورات، روی، کلسیم، منیزیم، منگنز، مولیبدن، بتاکاروتن و آهن.

درصد‌ها را بررسی کنید.

به طور کلی، مکملی را انتخاب کنید که 100٪ از ارزش غذایی روزانه (DV) برای بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی را ارائه نماید. برخی از مواد مغذی مانند کلسیم و منیزیم، به ندرت به میزان 100٪ وجود دارند؛ زیرا قرص برای بلعیدن بیش از حد بزرگ خواهد شد.

به دنبال اضافی‌ها باشید.

مولتی ویتامین‌های جدید در طیف گسترده‌ای از فرمول‌ها با هدف کمک به افراد دارای نیازهای تغذیه‌ای یا شرایط خاص در دسترس هستند. برخی از آنهایی که محبوب‌تر هستند، با یا بدون آهن بوده یا فرمول‌هایی با قدرت بالا دارند که محتوی حداقل دو سوم از مواد مغذی تعیین‌شده توسط میزان‌های مجاز روزانه توصیه‌شده برای آنها است. مولتی ویتامین‌های دیگر می‌توانند شامل مواد مغذی منتخب اضافی مانند آنتی اکسیدان ها یا فرمولاسیون‌هایی برای شرایط خاص مانند ویتامین‌های دوران بارداری باشند.

فرمول‌ها برای مردان، زنان و گروه‌های سنی متفاوت است

مولتی ویتامینی را انتخاب نمایید که برای سن و جنسیت شما طراحی شده باشد. به این ترتیب مواد مغذی آن، مناسب شما خواهد بود

زیاده‌روی نکنید.

از مولتی ویتامین‌هایی که دارای بیش از 100٪ از میزان‌های روزانه توصیه‌شده هستند، دوری کنید؛ زیرا این مکمل‌ها علاوه بر مواد مغذی موجود در غذا بوده و برخی از آنها در مقدار زیاد، می‌توانند تجمع یافته و ایجاد سمیت کنند.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

WebMD

..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی



مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید
تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/
 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

جدیدترین یافته ها در مورد تاثیرات زنجبیل بر سلامتی مشاهده
جدیدترین یافته ها در مورد تاثیرات زنجبیل بر سلامتی