بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مصرف چه فرمی از ویتامین D برای سلامتی بهتر است؟

مصرف چه فرمی از  ویتامین D برای سلامتی بهتر است؟

نتایج کشف شده توسط انجمن تحقیقات بیوتکنولوژی و علوم زیستی (BBSRC) نشان می دهد که مکمل های ویتامین D3 مزایای بیشتری از ویتامین های D2 دارند.

 این تحقیق که در مجلهAmerican Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده است پتانسیل این را دارد که تغییرات مهمی در صنعت غذا ایجاد کند.

ویتامین D برای سلامتی استخوان ها و عضلات بسیار اهمیت دارد و نگرانی های زیادی  در مورد اینکه افراد نمی توانند به مقدار کافی از این ویتامین معروف به "سان شاین" را از نور خورشید یا رژیم غذایی بدست آورند،وجود دارد.

در نتیجه برخی از منابع غذایی با ویتامین D غنی می شوند. این غنی سازی معمولا با استفاده از ویتامین D2 انجام می شود چرا که این منبع از حیوانات گرفته نمی شود. اما این تحقیق پیشنهاد می کند ویتامین D3 سودمندترین فرم این نوع ویتامین (در بین دو فرم آن) در افزایش سطح ویتامین D خون ما است زمانی که از آن به عنوان مکمل استفاده شود.

این تحقیق به وضوح نشان داد که ویتامین D3، نوعی از آن که در غذاهایی مثل تخم مرغ یا ماهی های روغنی یافت می شود، با بازدهی بیشتری توسط بدن به هورمون هایی تبدیل می شود که مسئول سلامتی در انسان است.

دکتر لارا تریپکوییچ به عنوان مسئول علمی تحقیق گفت: ما می دانیم که ویتامین D برای سلامتی و حفظ تناسب ما بسیار حیاتی است اما برای ما تا الان واضح نبوده است که بین دو فرم آن تفاوتهایی وجود دارد. تصور بر این بود که هر دو فرم آن مزایای یکسانی دارند. اما آنالیز ما نشان می دهد که بدن بصورت متفاوت به آنها واکنش می دهد و واقعا ویتامین D3 می تواند برای ما بهتر باشد.

 در این مطالعه محققان نتایج حاصل از 10 مطالعه متفاوت، در مجموع شامل بیش از 1000 فرد، را آنالیز کرده و مزایای سلامتی ویتامین های D2 و D3 را در آنها مقایسه کردند. بصورت واضح مشخص شد که این مکمل های ویتامین D3 است که سطح ویتامین D  انسان را بالا می برد.
البته تحقیقات بیشتر در این زمینه توسط گروه فوق و سایر گروههای تحقیقاتی در حال انجام است.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

American Journal of Clinical Nutrition, 2012, 95 , 1357

Health benefits of vitamin D dependent on type taken



مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید
تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/
 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : ویتامین دی مولتی ویتامین

پیشنهاد خواندنی

جدیدترین یافته ها در مورد تاثیرات زنجبیل بر سلامتی مشاهده
جدیدترین یافته ها در مورد تاثیرات زنجبیل بر سلامتی