بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آیا شیر بهترین منبع ویتامین D است؟

آیا شیر بهترین منبع ویتامین D است؟
اغلب ما از ویژگی های ویتامین D در مبارزه با بیماری ها آشنا هستیم اما در بیشتر اوقات میزان کافی از این ریزمغذی مهم را در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنیم.

همچنین به دلیل برخی محدودیت ها ممکن است مقدار کافی این ویتامین را که به "ویتامین سان شاین" معروف است از طریق نور خورشید نیز دریافت نکنیم.

امروزه غذاهای پردازش شده یا کنسرو شده که دارای کمبود ویتامین های ضروری هستند بیشتر از سبزیجات و میوه¬های طبیعی و تازه خورده می شوند. این قضیه منجر به افزایش نرخ افراد دارای کمبود ویتامین D در سرتاسر جهان شده است.

چرا ویتامین D مهم است؟

براساس اعلام منابع رسمی، امروزه بسیاری از افراد داری کمبود کلسیم هستند که این قضیه می تواند اختلالات زیادی در رشد و تکامل افراد ایجاد کند.

ویتامین D نه تنها برای سلامتی و رشد استخوان ها ضروری است بلکه برای جذب کلسیم نیز بسیارمهم است.  همچنین مشخص شده است که کمبود ویتامین D با بیماریهای تهدید کننده زندگی و اختلالات مزمن همانند سرطان، بیماریهای قلبی، عقب افتادن رشد، MS و نارسایی شناختی در ارتباط است.

براساس نتایج موسسه ملی بهداشت (NHI) امریکا مصرف مقدار مناسب و ایمن ویتامین D در هر روز می تواند میزان التهاب و بیماری های ویروسی، که ایمنی بدن را کاهش می دهد، را به شدت کم کند. برای دست یابی به ویتامین D می توان از منابع مختلفی استفاده کرد. از غذاها گرفته تا مکمل های ویتامین D و نیز نور آفتاب. اما شیر و محصولات لبنی می توانند بهترین منبع برای تامین نیاز روزانه به ویتامین D باشند.

چگونه شیر می تواند بهترین منبع ویتامین D باشد؟
دستورالعمل های سازمان غذا و داروی آمریکا اشاره می کند که بزرگسالان، هم مردان و هم زنان، باید برای تامین سلامتی خود روزانه  حدود IUs500 ویتامین D مصرف کنند. کودکان زیر 18 سال نیز باید روزانه IUs300 ویتامین D را از طریق رژیم غذایی روزانه برای بدن خود تامین کنند.

بهترین راه برای وارد کردن ویتامین D در رژیم غذایی روزانه از طریق مصرف منظم منابع غذایی حاوی ویتامین D مثل شیر و محصولات لبنی است.

شیر، در هر نوعی، یک منبع طبیعی غنی از ویتامین D است. براساس تحقیقات موسسه سلامت لینوس پائولینگ یک لیوان شیر غنی از ویتامین D و حاوی حدود IUs200 از این ویتامین است که اگر بصورت منظم مصرف شود می تواند توازن و ایمنی بدن را تامین کند.

یک مطالعه علمی که در سال 2014 توسط محققان دانشگاه هاروارد انجام شده مشخص کرد که شیر بهترین منبع ویتامین D است و بعد از آن بهترین منبع برای کلسیم. محصولات لبنی مثل ماست، پنیر و شیر کم چرب در مقایسه با سایر منابع غذایی غنی از ویتامین D هستند.

 براساس تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه ماریلند مصرف شیر از دو جهت سودمند است. جدا از تامین مقدار قابل توجهی از ویتامین D ، شیر نیروگاهی از کلسیم نیز هست که می توانید با مصرف آن سلامتی استخوان های خود را تامین کنید.

بنابراین اگر می خواهید احتمال وجود برخی اختلالات در زندگی خود مثل پوکی استخوان،  شکستگی مفصل ران و ضعیف شدن استخوان ها در بزگسالی، را که ناشی از کمبود ویتامین D است، کم کنید، شما باید مصرف ویتامین D خود را بالا ببرید. با بیشتر کردن مصرف شیر می توانید بیشترین مقدار از ریزمغذی های مورد نیاز برای رشد و تکامل خود را تامین کنید.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

http://www.dovemed.com/


http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/calcium-full-story (accessed on 12/2/2015)
http://nof.org/articles/10 (accessed on 12/2/2015)
Larsson SC, Bergkvist L, Rutegard J, Giovannucci E, Wolk A. Calcium and dairy food intakes are inversely associated with colorectal cancer risk in the Cohort of Swedish Men. Am J ClinNutr. 2006; 83:667–73
Bischoff-Ferrari HA, Dawson-Hughes B, Willett WC, et al. Effect of vitamin D on falls: a meta-analysis. JAMA. 2004; 291:1999–2006
Bischoff-Ferrari HA, Willett WC, Wong JB, Giovannucci E, Dietrich T, Dawson-Hughes B. Fracture prevention with vitamin D supplementation: a meta-analysis of randomized controlled trials. JAMA, 2005; 293:2257–64.
http://umm.edu/health/medical/altmed/supplement/vitamin-d (accessed on 12/2/2015)
Helpful Peer-Reviewed Medical Articles:
Chen, T. C., Chimeh, F., Lu, Z., Mathieu, J., Person, K. S., Zhang, A., ...&Holick, M. F. (2007). Factors that influence the cutaneous synthesis and dietary sources of vitamin D. Archives of biochemistry and biophysics, 460(2), 213-217.
Faulkner, H., Hussein, A., Foran, M., &Szijarto, L. (2000).A survey of vitamin A and D contents of fortified fluid milk in Ontario.Journal of dairy science, 83(6), 1210-1216.
Maguire, J. L., Lebovic, G., Kandasamy, S., Khovratovich, M., Mamdani, M., Birken, C. S., &Parkin, P. C. (2013).The relationship between cow’s milk and stores of vitamin D and iron in early childhood.Pediatrics, 131(1), e144-e151.



مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید
تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/
 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : ویتامین دی کلسیم پوکی استخوان

پیشنهاد خواندنی

جدیدترین یافته ها در مورد تاثیرات زنجبیل بر سلامتی مشاهده
جدیدترین یافته ها در مورد تاثیرات زنجبیل بر سلامتی