بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

اطلاعات کلی در مورد مکمل های غذایی محتوی نیاسین

اطلاعات کلی در مورد مکمل های غذایی محتوی نیاسین
مکمل شناسی: اطلاعات کلی در مورد مکمل های غذایی محتوی نیاسین
نیاسین یکی از اعضای مجموعه ویتامین های ب است که در بسیاری از غذاها از جمله مخمر،گوشت،ماهی، شیر،تخم مرغ، سبزیجات سبز ، حبوبات و غلات یافت می شود.همچنین نیاسین نیز در بسیاری از مکملهای حاوی گروه ویتامین B وجود دارد.

موارد استفاده نیاسین:

نیاسین برای کلسترول بالا ، مشکلات گردش خون ، سردرد و میگرن، دیابت.، آلزایمر،سندروم مزمن مغز وافسردگی و همچنین محافظت در برابر سموم وآلاینده ها،کاهش فشار خون و کاهش عوارض پیری ممکن است استفاده شود.

مقادیر مصرف نیاسین:

برای چربی خون 1200 تا 1500 میلی گرم در روز.
برای بیماریهای قلبی در افراد با کلسترول بالا 4 گرم در روز.
برای دیابت نوع اول در کودکان در معرض خطر 2/1 گرم/متر مربع(سطح بدن)در هر روز.
برای کاهش خطر ابتلا به آب مروارید 44 میلی گرم در روز.
همچنین افراد با رژیم غذایی نامناسب  و معتادان  به الکل در معرض کمبود نیاسین می باشند.

علایم کمبود نیاسین:

کمبود نیاسین با بی اشتهایی، خشکی پوست، ضعف عضلانی مشخص می شود و در اثر کمبود شید بیماری پلاگر ظاهر می گردد که علائم آن خشکی شدید پوست، گیجی و حواس پرتی و اسهال می باشد.



تداخل های احتمالی

 1- با دیگر داروهای کاهنده کلسترول بدن قابل استفاده است.
2- در صورت همراهی با دارو های فشار خونی ،با احتیاط مصرف شود (زیر نظر پزشک).
3- الکل می تواند مانع جذب نیاسین شود همانطور که بر جذب سایر ویتامینها و مواد معدنی تاثیر می گذارد.
 همچنین اگر شما دچار بیماریهای کبدی یا زخم معده هستید از مکمل های نیاسین نباید استفاده کنید. اگر شما دیابت، بیماری کیسه صفرا یا نقرس دارید باید زیر نظر پزشک از مکملهای نیاسین استفاده کنید.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

http://www.webmd.com


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید
تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/
 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

جدیدترین یافته ها در مورد تاثیرات زنجبیل بر سلامتی مشاهده
جدیدترین یافته ها در مورد تاثیرات زنجبیل بر سلامتی