بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

بهترین ویتامینها و مواد معدنی برای سالمندان

بهترین ویتامینها و مواد معدنی برای سالمندان

بیش از 40 درصد از مردان وزنان در ایالت متحده مولتی ویتامین مصرف می کنند.
در زنان مسن بیشتر از 60 سال استفاده از مکملهای کلسیم بیشتر دیده می شود.
همچنین استفاده از ویتامین D در زنان و مردان در حال افزایش است.



ویتامینها مواد مغذی هستند که بدن شما برای سالم ماندن به آن احتیاج دارد.
از آنجا که بدن شما فقط می تواند مقدار محدودی از ویتامین ها را برای خود ایجاد کند،بقیه ویتامین ها باید از یک رژیم غذایی مغذی و یا از مکملهای غذایی تامین شوند.


مواد معدنی موادی هستند که بدن برای بهبود عملکرد به آنم نیاز دارد.
نمونه های از مواد معدنی آهن،کلسیم و روی می باشد.



ویتامین D:
با توجه به تاثیرات سو دمند این ویتامین استفاده از آن هرساله بیشتر می شود.
ویتامین D در بدن باعث می شود که روده جذب کلسیم را بیشتر کرده و سلامت استخوانها تضمین شود همچنین به کاهش خطر پوکی استخوان در سنین بالا کمک می کند.


به طور معمول می توانید ویتامین D را از نور خورشید تامین کرد.
در فصل زمستان افرادی که مسن تر هستند نور خورشید را به طور کامل دریافت نمی کنند به همین دلیل دکتر مصرف ویتامین D را توصیه می کند.



کلسیم:
با افزایش سن و با کم شدن کلسیم در بدن امکان ترک خوردن استخوانها وجود دارد و این ممکن است شما را در معرض خطر پوکی استخوان قرار دهد.


به همین دلیل مصرف مکملهای کلسیم برای دوران سالمندی ضروری است.
هنگام مصرف مکملهای کلسیم ممکن است شما دچار یبوست شوید و شما می توانید با مصرف زیاد مایعات ،خوردن فیبر و ورزش این مشکل را حل کنید.



آهن:
آهن یک ماده معدنی مهم موجود در سلولهای قرمز خون است.
فقر آهن ممکن است که به کم خونی منجر شود و از علائم کم خونی خستگی است.


افرادی که مسن هستند ممکن است که در رژیم غذایی خود به اندازه کافی از آهن استفاده نکنند یا ممکن است کمتر از غذا جذب آهن داشته باشد.
مانند کلسیم ممکن است در اثر مصرف آهن دچار یبوست شده و یا مدفوع سیاه شود که نگران کننده نمی باشد.



ویتامین B12:
ویتامین B12 توسط تمام سلولهای بدن شما بهخصوص در مغز و نخاع استفاده می شود.
از علائم کمبود آن می توان به گیجی،توهم و بیقراری شدید در اثر کهولت سن اشاره کرد.
این ویتامین در گوشت یافت می شود و مصرف مکمل آن به افرادی که گیاهخوار بوده و یا دچار کم خونی هستند توصیه می گردد.

منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

The Best Vitamins and Minerals for Seniors..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



  • کلید واژه ها:

مکمل غذایی، سالمندان، سلول قرمز خون، کم خونی، فیبر، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری


  • توصیه مهم مکمل شناسی:

به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی ای نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.







مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید
تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/
 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : مولتی ویتامین ویتامین دی کلسیم پوکی استخوان آهن

پیشنهاد خواندنی

کمبود آهن: خطری برای اختلال تیرویید در دوران بارداری مشاهده
کمبود آهن: خطری برای اختلال تیرویید در دوران بارداری