بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

کدام یک از مکل های ضد اضطراب کار می نماید؟

کدام یک از مکل های ضد اضطراب کار می نماید؟

مکمل های ضد اضطراب جایگزینی مناسب برای داروهای ضد اضطراب  به شمار رفته و نسبت به درمان و سایر روش های درمانی دراز مدت سریع تر می باشند. اما، هزاران مکمل وجود دارد، زیرا بسیاری از شرکت های دارویی طبیعی محصولاتشان را توسعه داده اند.


در اینجا دو مشکل وجود دارد. نخست  تحقیقات به ندرت فواید داروهای ضد اضطراب را یافته است. دوم، با توجه به محصولات متعدد در بازار، درک این موضوع دشوار است که کدام مکمل  های ضد اضطراب احتمالا کار کرده و کدام یک هیچ تاثیری ندارند.


میزان اضطراب شما چه قدر است؟

شدت اضطراب خود را آزمایش کرده و مشاهده نمایید که چه طور اضطراب خود را از طریق تست اضطراب 7دقیقه ای با سایرین مقایسه کرده اید. میزان رتبه به دست آمده به تعیین درمان های مطلوب طبیعی کمک می نماید.


هشدار های لازم برای مکمل های ضد اضطراب
شما باید بدانید که تفاوت زیادی بین دارو و مکمل های طبیعی نیست. موثرترین مکمل طبیعی به احتمال زیاد از عوارض جانبی/خطراتی برخوردار است. این ماهیت هر چیزی است که شیمی بدنتان را تغییر می دهد.


شما باید همچنین بدانید که اضطراب ها به شیوه های مشابه درمان نمی شوند. برای مثال، حملات ترس و اضطراب شدید ممکن است نسبت به اضطراب عمومی  نیازمند نوع متفاوتی از درمان باشد. تست اضطراب 7 دقیقه ای را اجرا کرده  و اطلاعات بیشتری در مورد اضطرابتان کسب نمایید.


متداول ترین مکمل های ضد اضطراب:
متداول ترین انواع مکمل های ضد اضطراب در ذیل ارائه شده است، از جمله اطلاعات مربوط به این احتمال که آن ها عوارضی دارند یا اینکه به هر صورت آن ها پس از بررسی های زیاد با ارزش شناخته شده اند. قبل از مصرف هر نوع مکملی نخست با پزشکتان صحبت نمایید.


مکمل های گیاهی:
مکمل های گیاهی، رایج ترین نوع مکمل قابل دسترس به شمار می روند. گیاهان می توانند کیفیت دارویی را همانند داروهای ضد اضطراب فراهم نمایند، اما از آنجاییکه آن  ها نسبت به داروهای تجویز شده عوارض جانبی کمتری دارند به طور کلی برای عموم قابل دسترس می باشند.

متداول ترین آن ها عبارت اند از:
•    کاوا(Kava):  رایج ترین و موثرترین مکمل ضد اضطراب قابل دسترس است. کاوا، یکی از گیاهانی است که تحقیقات گسترده ای بر روی آن انجام شده و با داروهای متداول ضد اضطراب مقایسه شده است. پس از بررسی های زیاد مشخص شده است که کاوا برای درمان اضطراب شما مناسب است، اما باید توجه داشته باشید که این گیاه با الکل و سایر داروها واکنش داده و شدیدا به کبد آسیب می رساند،  مخصوصا وقتی افراد به طور منظم الکل مصرف می نمایند.


•    گل ساعتی(Passionflower): این گل همانند کاوا در طبعیت یافت می شود، بدون واکنش با الکل. این گل برای درمان اضطراب شدید یا اختلالات شدید اضطراب کافی نیست، اما ممکن است برای افرادی که روزانه در صدد کنترل سطوح اضطرابشان هستند قدری مناسب باشد.


•    ریشه سنبل کوهی(Valerian Root): این ریشه واقعا برای خواب مناسب است، اما اثرات و عوارض آن با تمدد اعصاب و شکل کردن عضلات در ارتباط است. در حال حاضر شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ریشه سنبل کوهی می تواندعلائم اضطراب را بهبود بخشد، هر چند فواید آن بیشتر برای شرایط فیزیکی است نه ذهنی. بر این اساس، تاثیر زیادی بر روی حملات اضطراب شدید ندارد



از میان تمام مکمل های گیاهی،  تنها کاوا در صورت مصرف درست خوب کار می کند، اما  خطر آسیب به کبد و واکنش با دارو می تواند مانع از مصرف زیاد آن از سوی افراد شود. کاوا در مقایسه با بیشتر مکمل هاباید در دوز بالاتری مصرف شود( طبق گفته کارشناسان، 100 تا 300 میلی گرم kavalactones)، اما معمولادر کپسول ها به میزان 30 میلی گرم تهیه می شود. به طور مشابه، کاوا محلول در چربی است، این بدین معنا است که باید همراه با غذا مصرف شود.


مکمل های ویتامین و مواد معدنی:
ویتامین ها و مواد معدنی نیز گزینه ای معروف و شناخته شده برای درمان اضطراب به شمار می روند. ما هنوز در حال بررسی علل کمبود تحقیقات مربوط به این زمینه هستیم. با وجود تحقیقات انجام شده بر روی ویتامین ها و مکمل ها، تحقیقات کمی بر روی فواید مکمل ها بر روی سطوح اضطراب صورت گرفته است.



بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین ممکن است باعث اضطراب شود اما مشخص نیست که آیا ویتامین خاصی می تواند عوارض ضد اضطراب داشته باشد یا خیر. با این وجود، مکمل ویتامین می تواند بسیار مفید و سالم باشد، بنابراین، امتحان انواع مواد  معدنی و ویتامین ها با ارزش است.

متداول ترین ویتامین ها و مواد معدنی عبارت  اند از:


•    منیزیم: مصرف منیزیم برای اضطراب اخیرا  ثابت شده است، زیرا تحقیقات نشان داده است که میلیون ها نفر دچار کمبود منیزیم می باشند. منیزیم بر روی سلامت عصب،خون و ... تاثیر می گذارد. بدین خاطر، سطوح پایین منیزیم ممکن است باعث بروز علائم اضطراب شود، مخصوصا اختلالات اضطراب شدید.


•    GABA (گابا): گابا، آمینو اسیدی است که به درمان اضطراب کمک می نماید. به علاوه، انتقال دهنده عصبی است. شواهد معتبری در دست است که نشان می دهد مصرف گابا فواید زیادی برای تمدد اعصاب و آرامش دارد. متاسفانه، امروزه اشخاص بر این باور نیستند که مکمل های گابا می توانند مشکلات مغزی- خونی را رفع نمایند، بنابراین، گابا امروزه اثرات و عوارض جدی چندانی ندارد، اما دلایلی وجود دارد که نشان می دهد مکمل های مربوط به گابا می تواند به درمان یا کاهش علائم اضطراب کمک نماید.


•    تمام ویتامین های B: ویتامین B12 ، رایج ترین ویتامین است، اما تمام ویتامین های B ممکن است بر روی اضطراب تاثیر گذارند. ویتامین هایB نقش مهمی در سیستم عصبی ایفا می نمایند، بنابراین تحقیقات شرح می دهد که مکمل های ویتامین B می توانند علائم اضطراب را بهبود بخشند.


•    5-HTP: معروف ترین مکمل آمینو اسید برای افسردگی و اضطراب است، زیرا به تولید  سروتونین و ملاتونین کمک می نماید. هر چند بسیاری از تحقیقات فواید 5-HTP را نشان داده است، اما بیشتر آن ها کامل نیستند، بنابراین، مدارک معتبری برای تایید یا انکار فواید این مکمل در دست نیست.


•    ملاتونین: هورمونی است که به بهبود خواب کمک کرده و به صورت مکمل  غذایی قابل دسترس است. برخی کشور ها قبل از توزیع ملاتونین به مجوز و تجویز رسمی نیاز دارند. تعداد کمی از تحقیقات ملاتونین را به عنوان ابزاری جهت درمان اضطراب معرفی نموده ، اما به طور گسترده آن را در  گروه مکمل ها قرار داده است.



این پاسخ صحیحی برای این سوال نیست که چه ویتامین هایی برای درمان اضطراب مناسب است و کدام یک خیر، زیرا رژیم غذایی هر شخص متفاوت است. اما ویتامین ها و مواد معدنی احتمالا عوارض جانبی نیز دارند. بنابراین، شما باید قبل از مصرف ویتامین حتما با پزشک خود صحبت نمایید. شما با نظارت پزشک می توانید به سادگی یکی از مکمل ها را امتحان کرده و فواید آن را مشاهده نمایید.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Which Anti-Anxiety Supplements Work?

CalmClinic..


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : اضطراب گیاهان دارویی مولتی ویتامین منیزیم آمینو اسید

پیشنهاد خواندنی

ارتباط نیترات در رژیم غذایی با فشار خون: آیا مکمل جدیدی در حال ظهور است؟ مشاهده
ارتباط نیترات در رژیم غذایی با فشار خون: آیا مکمل جدیدی در حال ظهور است؟