بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مولتی ویتامین های مهم برای زنان پس از دوران یائسگی

مولتی ویتامین های مهم برای زنان پس از دوران یائسگی
زنان باید از طریق ویتامین ها و مواد معدنی ، کمبود مواد مغذی بدنشان را جبران نمایند. مکمل های مولتی ویتامین باید معمولا در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود. شما باید پیش از مصرف مولتی ویتامین ها با پزشک خود مشورت نمایید.

اسیدهای چرب امگا 3: بدن اسید های چرب امگا 3 تولید نمی نماید. از اینرو در صورت لزوم مکمل ها و رژیم غذایی مملوء از امگا 3 باید مصرف شود. افزایش سطوح امگا 3 باعث کاهش خطر ورم مفاصل، اختلالات قلبی و سرطان در زنان می شود.


این مکمل بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه به شمار می رود، زیرا آن ها باید در دوران یائسگی علائم افسردگی، گر گرفتگی را بررسی نمایند.


کلسیم: کلسیم برای استخوان زنان بسیار ضروری است، زیرا زنان پنج مرتبه بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلاء به پوکی استخوان می باشند مخصوصا در طول یائسگی یا پس از دوران یائسگی.


به علاوه، کلسیم برای انقباض عضله قلب به کار رفته و باید به شکل مواد غذایی طبیعی و مکمل ها در رژیم غذایی افراد گنجانده شود.


وقتی بدن با کمبود کلسیم مواجه است، آن را از کلسیم فعلی ذخیره شده در بدن کسب می نماید. کلسیم یکی از مهمترین و موثرترین مولتی ویتامین ها برای زنان یائسه به شمار رفته و زنان یائسه هر روز باید به میزان 1200 میلی گرم کلسیم مصرف نمایند.


ویتامین D: ویتامین D برای جذب موثر کلسیم، متابولیسم و حفظ مقاومت استخوان ها بسیار مفید است. زنانی که با کمبود ویتامین D مواجه هستند معمولا سریع تر به شکستگی استخوان مبتلاء می شوند.


افزایش تیرگی لایه پوست و چاقی دو نشانه کمبود ویتامین D است.  مصرف روزانه ویتامین D به میزان 15 میلی  گرم باعث بهبود سلامت استخوان ها می شود.


ویتامین B12: گاستریت اتروفیک(بیماری‌های دستگاه گوارشی) ممکن است در زنان یائسه افزایش یافته و منجر به بروز کمبود ویتامین B12 شود. سطوح بسیار کم ویتامین B12 نیز باعث کم خونی می شود. در این شرایط، زنان باید مکمل های ویتامین B12 را در رژیم غذایی شان مصرف نمایند. مصرف غذاهایی چون تخم مرغ، ماهی، شیر و گوشت نیز بر سطح ویتامین B12 زنان می افزاید.




منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

4 Best Multivitamin for Postmenopausal Women

findhomeremedy..




مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید
تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/
 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : مولتی ویتامین امگا3 سرطان کلسیم پوکی استخوان

پیشنهاد خواندنی

کمبود آهن: خطری برای اختلال تیرویید در دوران بارداری مشاهده
کمبود آهن: خطری برای اختلال تیرویید در دوران بارداری