بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

عملکرد مثبت ویتامینKدر سالم نگه داشتن مغز و پیشگیری از آلزایمر

عملکرد مثبت ویتامینKدر سالم نگه داشتن مغز و پیشگیری از آلزایمر
ویتامین Kبه عنوان ویتامین فراموش شده معروف است.
ویتامین K نقش حیاتی در روند ضد پیری دارد و می تواند با بیماری آلزایمر مبارزه کند،همچنین نقش مهمی در پیشگیری از آلزایمر دارد.

عملکرد ویتامین K:
ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی است و بیشتر به عنوان ویتامینی که به انعقاد خون کمک می کند شناخته می شود.
بتازگی این ویتامین به عنوان یک ویتامین کلیدی ضد پیری ، کمک به درمان سرطان ، بیماریهای قلبی و پوکی استخوان شناخته شده است.

ویتامین K علاوه بر کمک به انعقاد خون در موارد ذیل نیز کاربرد دارد:
•    کمک به پیشگیری از سکته مغزی
•    کمک به جلوگیری از سفت شدن رگها
•    کمک به جلوگیری از پوکی استخوان با تنظیم کلسیم
•    بهبود حساسیت به انوسولین

رابطه بین ویتامین K وپیشگیری از آلزایمر:
شواهدی وجود دارد که ثابت می کند ویتامین K علاوه بر فوائد گفته شده می تواند به جلوگیری از آلزایمر کمک کند.
یکی از کاربرد های مهم ویتامین K تنظیم کلسیم در استخوانها و مغز می باشد.

در یک مطالعه از دانشگاه کارولینای شمالی،دانشمندان در تحقیقاتی که روی بیماران مبتلا به شکستگی استخوان انجام دادند کشف کردند که شکستگی ها ممکن است در اثر کمبود سطح ویتامینK باشد.
همچنین دانشمندان در ادامه مطالعات به این نتیجه رسیدند که کمبود ویتامین K و کلسیم در مغز باعث برخی آسیبهای وارده به مغز و ایجاد آلزایمر می شود.
مطالعات دیگری در خصوص سلامت مغز با ارزیابی رژیم غذایی بیماران مبتلا به آلزایمر انجام گردید.
آنها در یافتند که گنجاندن ویتامین K در رژیم غذایی، به طور قابل توجهی در درمان بیماری آلزایمر مفید می باشد.

راه هایی برای اضافه کردن ویتامینK به رژیم غذایی:
مولتی ویتامین ها و مکمل ها بیشترین مقدار ویتامین K را در خود جای داده اند.
همچنین بالاترین غلظت ویتامین K در مخمر ها یافت می شود.

بنابراین چگونه شما می توانید ویتامین K را دریافت نمایید:
در امریکای شمالی سبزیجات دارای برگ سبز 40 تا 50 ذدرصد ویتامین K مورد نیاز بدن را تامین می کنند.
روغن های گیاهی یکی دیگر از منابع بزرگ ویتامین K می باشند.
با این حال روغنهای هیدروژنه مانند مارگارین که یک منبع غیر طبیعی از ویتامین K است می تواند عملکرد مثبت این ویتامین را متوقف کند.

میزان توصیه شده از ویتامین K در بزرگسالان 19 سال به بالا 90 میکروگرم در روز می باشد.


غذاهای سرشار از ویتامین K عبارتند از:
•    کلم بروکلی
•    جوانه بروکسل
•    کلم
•    گل کلم
•    غلات و حبوبات
•    تخم مرغ
•    ماهی
•    کلم پیچ
•    جگر
•    گوشت
•    اسفناج
•    برگ چغندر
•    برگ شلغم
•    روغن سبزیجات




منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:


How Vitamin K is Good for the Brain and Alzheimer’s Prevention

alzheimers..


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : ویتامین کا آلزایمر سلامت قلب کلسیم

پیشنهاد خواندنی

مصرف مولتی ویتامین ها در دوران بارداری و ارتباط آن با سطح فولات و ویتامین B12 و نیز خطر اختلال اوتیسم در نوزاد مشاهده
مصرف مولتی ویتامین ها در دوران بارداری و ارتباط آن با سطح فولات و ویتامین B12 و نیز خطر اختلال اوتیسم در نوزاد